Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Specifické poruchy učení a chování (SPG / 33PUB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / 33PUB - Specifické poruchy učení a chování, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

SPG/SPUB - specifické poruchy učení a chování.1. Specifické poruchy učení a chování (dále SPUCH) - Základní pojmy a definice.2. Příčiny specifických poruch učení (dále SPU).3. Diagnostika a diferenční diagnostika SPU.4. Problematika sluchové percepce, vnímání a reprodukce rytmu, zrakové percepce, lateralita, dominance a specializace mozkových hemisfér, pravolevá orientace, prostorová orientace, motorika a řeč u dětí se SPU.5. Neverbální poruchy učení, dyspraxie.6. Děti a mládež s SPU na 2.st. ZŠ a školách středních, rizika SPU v předškolním věku.7. Specifické poruchy chování, LMD, ADHD, hyperkinetický syndrom.8. Obecná doporučení pro reedukaci, legislativa, odborný posudek, zpráva z PPP, individuální vzdělávací program.9. Reedukace, kompenzace, pedagogická terapie u dětí s dyslexií, dysgrafií, dysorogtafií, dyskalkulií, dyspraxií.10. Škola také pro rodiče - jak pracovat s rodiči žáků se SPUCH.11. - 13. Hospitační praxe.

Získané způsobilosti

Způsobilosti studenta:znalost poruch, které negativně ovlivňují školní úspěšnost dětí a mládeže a jsou spojeny s odchylkami funkce CNSznalost terminologie poruch, klíčových projevů, legislativy dovednost orientovat se v etiologii poruch, učitelské diagnostice, reedukacischopnost spolupráce s dalšími odborníky, s rodičikompetence diagnostické a reedukační

Literatura

NOVÁK, J. Dyskalkulie, specifické poruchy počítání. Litomyšl : Augusta, 1997. MATĚJČEK, Z. Dyslexie, specifické poruchy učení. Jinočany : H a H, 1995. KUMUROVITZOVÁ, M., NOVÁK, J. Nauč mě počítat. Litomyšl : Augusta, 1994. RIEFOVÁ, S. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha : Portál, 1999. KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě, dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha : Portál, 2000. MUNDEN, A., ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha : Portál, 2002. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2003. BLAŠKOVÁ, R., MATOUŠOVÁ, K., VAŇUROVÁ, M., BLAŽEK, M. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno : Paido, 2000. SWIERKOSZOVÁ, J. Specifické poruchy učení a chování. In: Pedagogika III. Ostrava : OU, 1996. MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na 2. stupni a na střední škole. Praha : Tobiáš, 2001. POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál, 1997.

Požadavky

1. Účast na semináři2. Orientační test3. Korespondenční úkolStudenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno

Garant

PhDr. Jana Swierkoszová

Vyučující

Mgr. Helena MravcováPhDr. Jana Swierkoszová