Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy speciální pedagogiky (SPG / 33SP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / 33SP - Základy speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vymezení oboru speciální pedagogika - kategorie, pojmy, členění, terminologie, spolupracující obory, metody2. Vývoj názorů na vzdělávání jedinců s postižením3. Integrace, inkluze, vývoj názorů na integrované a inkluzivní vzdělávání4. Školská poradenská zařízení - PPP, SPC + legislativa5. Nástin problematiky oftalmopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika vad6. Nástin problematiky psychopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika postižení7. Nástin problematiky logopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika vad8. Nástin problematiky surdopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika vad9. Nástin problematiky etopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika poruch chování10. Nástin problematiky SPU - etiologie, klasifikace, charakteristika poruch, problematika žáků s ADHD11. Nástin problematiky somatopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika vad12. Nástin problematiky kombinovaných vad - etiologie, klasifikace, charakteristika vad13. Hospitační praxe: návštěva zařízení nebo akce týkající se osob se zdravotním postiženímV seminářích se navazuje na témata přednášek a daná problematika se dále rozšiřuje. Obsahem semináře je také rozbor hospitační praxe.

Získané způsobilosti

Způsobilosti studenta:Osvojuje si základní kategorie vědního oboru speciální pedagogika včetně dějin oboru.Seznamuje se s prostředky a metodami speciálně pedagogické diagnostiky.Chápe cíle podoborů speciální pedagogiky, jejich vzájemné vztahy.Umí vysvětlit termín ucelená rehabilitace.Analyzuje obsah preventivní péče ve speciální pedagogice.Dokáže popsat stupně socializace ve vztahu k osobám s postižením.Umí vyjmenovat faktory ovlivňující socializaci osob s postižením.Seznamuje se s prostředky a metodami edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.

Literatura

KYSUČAN, J., KUJA, J. Kapitoly z teoretických základů speciální pedagogiky. Olomouc : UP, 1996. FRANIOK, P. Kapitoly z teorie speciální pedagogiky. Ostrava : PdF OU, 2003. ISBN 8070422807.Pipeková, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6.Monatová, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-60-5.VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika - Integrace školní a sociální. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc : UP, 2003. ISBN 80-244-0873-2.

Požadavky

Orientace v základní problematice osoby s postižením. Kombinovaná zkouška ze základů speciální pedagogiky.Absolvování hospitační praxe.Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Petr Adamus, Ph.D.Mgr. Kateřina Janků, Ph.D.Mgr. Hana Novohradská