Předmět Specifické poruchy učení a chování (SPG / 3PSPU)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / 3PSPU - Specifické poruchy učení a chování, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Historický pohled na problematiku SPU, včetně současného pojetí.2. Základní terminologie.3. Příčiny a společné projevy.4. Jednotlivé typy SPU (3 semináře).5. Diagnostika SPU - diagnostika u adolescentů a dospělých.6. Reedukace, IVP - zaměřeno na starší školní věk.7. Projevy SPU v dospělosti.8. Psychosociální problémy žáka se SPU.9. Nástin problematiky ADHD.
Získané způsobilosti
Osvojuje si základní kategorie v oblasti specifických poruch učení (SPU).Získává přehled o poznání Spu z hlediska historického vývoje a příčin SPU.Chápe problematiku SPU z pohledu interdisciplinárního přístupu.Chápe problematiku SPU v teoretické rovině - vzájemné vztahy jednotlivých poruch.Zná společné projevy SPU a umí je dokumentovat na konkrétní situaci.Rozpozná charakteristické projevy jednotlivých SPU.Rozpozná rizika SPU v předškolním věku.Orientuje se v pedagické diagnostice vzhledem k SPU.Zná postup při diagnostice SPU v školských poradenských zařízeních.Chápe problematiku SPU z hlediska vývoje žáků (předškolní věk, mladší školní věk, atd.)Seznamuje se s reedukačními postupy, které se osvědčily v praci.Osvojuje si poznatky nutné k vytvoření individuálního vzdělávacího plánu.Seznamuje se s legislativními podklady, které umožňují vzdělávání žáků s SPU.Získává orientaci v kurikulárních dokumentech z hlediska vzdělávání žáků s SPU.
Literatura
Kumurovitzová, M., Novák, J. Nauč mě počítat. Litomyšl, Augusta, 1994. KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě, dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha: Portál, 2001. BLAŠKOVÁ, R., MATOUŠOVÁ, K., VAŇUROVÁ, M., BLAŽEK, M. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno : Paido, 2000. Novák, J. Dyskalkulie, specifické poruchy počítání. Litomyšl: Augusta, 1997. MATĚJČEK, Z. Dyslexie, specifické poruchy učení. Jinočany : H a H, 1995. Munden, A., Arcelus, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha, Portál, 2002. Michalová, Z. Specifické poruchy učení na 2. st. a na střední škole. Praha, Tobiáš, 2001. POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5.
Požadavky
75% docházka do seminářůAktivní účast na seminářiZpracovávání úkolů dle pokynů vyučujícího.Účast na hospitační praxiZápočtový testStudenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno
Garant
PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.