Předmět Specifické poruchy učení a chování (SPG / 55PUN)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / 55PUN - Specifické poruchy učení a chování, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. lekceSeznámení se základní literaturouLegislativní zakotvení SPUSPU - základní pojmy a definice.Historický exkurz do problematiky SPU.Příčiny SPU z vývojového hlediska - interdisciplinární přístup.Společné projevy SPU - jejich vzájemné vztahy.2. lekceCharakteristické projevy jednotlivých SPURizika SPU v předškolním věku, diagnostické manuály.Diagnostika SPU ve škole a školských poradenských zařízeních.Nástin reedukace.
Získané způsobilosti
Osvojuje si základní kategorie v oblasti specifických poruch učení (SPU).Získává přehled o poznání Spu z hlediska historického vývoje a příčin SPU.Chápe problematiku SPU z pohledu interdisciplinárního přístupu.Chápe problematiku SPU v teoretické rovině - vzájemné vztahy jednotlivých poruch.Zná společné projevy SPU a umí je dokumentovat na konkrétní situaci.Rozpozná charakteristické projevy jednotlivých SPU.Rozpozná rizika SPU v předškolním věku.Orientuje se v pedagické diagnostice vzhledem k SPU.Zná postup při diagnostice SPU v školských poradenských zařízeních.Chápe problematiku SPU z hlediska vývoje žáků (předškolní věk, mladší školní věk, atd.)Seznamuje se s reedukačními postupy, které se osvědčily v praci.Osvojuje si poznatky nutné k vytvoření individuálního vzdělávacího plánu.Seznamuje se s legislativními podklady, které umožňují vzdělávání žáků s SPU.Získává orientaci v kurikulárních dokumentech z hlediska vzdělávání žáků s SPU.
Literatura
SWIERKOSZOVÁ, J. Pedagogická diagnostika dětského vývoje pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava : Pdf OU, 2004. ISBN 80-7368-018-1.SWIERKOSZOVÁ, J. Sdecitické boruchy umečí. ( Specifické poruchy učení ). Ostrava : Pdf OU, 2005. ISBN 80-7368-042-4.NOVÁK, J. Dyskalkulie , specifické poruchy počítání. Litomyšl: Augusta, 1997. MATĚJČEK, Z. Dyslexie, specifické poruchy učení. ¨Jinočany, H+H, 1995. KUMUROVITZOVÁ, M., NOVÁK, J. Nauč mě počítat. Litomyšl : Augusta, 1994. RIEFOVÁ, S. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999. Kiebyová, A. Nešikovné dítě, dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha, Portál, 2000. MUNDEN, A., ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál, 2002. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. Blažková,R.-Matoušková,K.-Vaňurová,M.-Blažek,M. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno : Paido, 2000. Michalová,Z.:. Specifické poruchy učení. Tobiáš, 2001. ISBN 80-7311-000.SWIERKOSZOVÁ, J. Specifické poruchy učení a chování. In: Pedagogika III. Ostrava : OU, 1996. null
Požadavky
Vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího a jejich prezentace ve výuce Úspěšné vykonání zkouškyStudenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.
Garant
PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.