Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Logopedická prevence (SPG / 5OPN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / 5OPN - Logopedická prevence, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Úvod do logopedie2.Komunikační kompetence v kontextu RVP ZV3.Fylogenetický a ontogenetický vývoj řeči, základní klasifikace stádia ontogenetického vývoje řeči (dle Sováka a Lechty), jazykové roviny.4.Podmínky ontogenetického vývoje řeči5.Logopedická prevence6.Cíle a význam orientační diagnostiky vývoje řeči ve školním věku. Nejčastější poruchy řeči u dětí v předškolním věku.7.Výchova řeči, metody a prostředky uplatňované při vývoji řeči.8.Podmínky integrace žáka s narušenou komunikační schopností do základní školy.Obsah cvičení:9.Ukázka a rozbor skupinové logopedické chvilky v MŠ v kontextu obsahu RPV PV a očekávaných výstupů komunikační kompetence (příprava formuláře na logopedickou chvilku.10.Ukázky praktických cvičení logopedické prevence.

Získané způsobilosti

Způsobilosti studenta:Osvojí si logopedickou terminologii, seznámí se s historií logopedie a organizací logopedické péče v ČR. Rozšří si znalosti v oblasti komunikační kompetence a vzdělávací oblasti český jazyk v RVP ZV.Získá poznatky o fylogenetickém a ontogenetickém vývoji řeči.Orientuje se v podmínkách ontogenetického vývoje včetně jazykových rovin - dokáže je porovnat s normou.Zná význam logopedické prevence a umí vytvořit cvičení na jejich zdravý rozvoj.Získá dovednosti orientační diagnostiky a umí uplatnit vhodné diagnostické metody u dětí v předškolním věku.Získá dovednosti aplikovat metody a prostředky rozvoje řeči.Orientuje se v podmínkách a možnostech integrace žáků s narušenou komunikační schopností do základní školy.Naplánuje a realizuje hrové činnosti pro rozvoj řeči a analyzuje správný řečový vzor.

Literatura

Klenková, J. Diagnostika předškoláka. Brno: MU, 2002. Zezulková, E. Logopedická prevence. Ostrava : Ostravská univerzita, 2006. Kutálková, D. Logopedická prevence. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-056-9.Zezulková, E. Logopedická prevence v předškolním věku. Ostrava : Ostravská univerzita, 2008. Dvořák,J. Logopedický slovník. Logopaedica clinica. Žďár n.Sázavou , 1999. Klenková, J. Logopedie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.Lechta. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-572-5.ZEZULKOVÁ, E. Jazyková a komunikativní kompetence dětí s mentálním postižením. Ostrava : PdF OU, 2011. ISBN 978-80-7368-991-9.nullBeranová, Z. Učíme se správně mluvit. Logopedické hry a hrátky. Grada Publishing, a. s, 2002. ISBN 80-247-0257-6.SOVÁK, M. Uvedení do logopedie. Praha, 1983.

Požadavky

80% účast ve výuce.Písemná příprava obsahu skupinové logopedické chvilky spojená s ukázkou vybraných činností (dle pokynů vyučujících).Zkouška podle okruhů zadaných vyučujícím.Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.