Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aspekty dyslexie dospělých (SPG / ASPED)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / ASPED - Aspekty dyslexie dospělých, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Obsah pojmu specifické poruchy učení a jeho vývoj u nás.2. Klasifikace poruch učení, jejich charakteristika, sociální a emocionální rozměr.3. Diagnostika a reedukace dyslexie - posílení diagnostických kompetencí učitele.4. Rizika dyslexie v předškolním věku, projekce do věku školního.5. Situace dospívajících s diagnostikovanou dyslexií.6. Projevy dyslexie v dospělosti, psychosociální aspekty.7. Moderní technologie při reedukaci dyslexie.

Získané způsobilosti

Student se orientuje ve složité problematice specifických poruch učení, rozpozná jejich rizika ve věku předškolním, projevy ve věku školním, u dospívajících a dospělých. Získá přehled o problémech, které ztěžují plnění studijních povinností, později se promítají do partnerského a rodinného života, vyskytují se při výkonu povolání. Bude schopen vymezit hlavní problémy dospělého jedince s dyslexií, postihnout škálu strategií sloužících k překonávání problémů studijních a souvisejících s povoláním. Vedle diagnostických kompetencí v rámci pedagogické diagnostiky bude schopen vytipovat "pozitivní

Literatura

KREJČOVÁ, L. Deklarace za účinnější využití kapacity dospělých s dyslexií v pracovním procesu a v průběhu jejich dalšího vzdělávání. In Informace české společnosti "Dyslexie" pro šk. rok 2009/2010. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 2010. ISBN 978-80-7311-113-7.ZELINKOVÁ, O. Dyslexie v předškolním věku?. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-321-5.KOVÁŘOVÁ, R. Nadaný žák se specifickými poruchami učení. In Špecifické poruchy učenia a správania v kontexte inkluzívnej edukácie. Prešov : Prešovská univerzita, 2008. ISBN 978-80-8068-801-1.SWIERKOSZOVÁ, J. Notová dyslexie. In Speciální pedagogika. roč. 16, č. 3. Praha : PdF UK, 2006. BOGDANOWICZ, M. Portrety nie tylko slawnych osób z dysleksja. 1. vyd. Gdaňsk : Wydavnictvo Harmonia, 2008. ISBN 978-83-7134-254-7.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.ZELINKOVÁ, O. Projekt DYS-LEARN. In Informace české společnosti "Dyslexie" pro školní rok 2010/2011. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 2010. ISBN 978-80-7311-117-5.NIKELOVÁ, K., SWIERKOSZOVÁ, J. Příprava dětí a mladých lidí na vstup do samostatného života. Speciální vzdělávání. Projekt č.CZ.1.07/1.2.10/11.0006. Řešitel Ostravská univerzita v Ostravě. Ostrava : OU, 2009. SWIERKOSZOVÁ, J. Specifické poruchy učení. Ostrava : OU, 2005. ISBN 80-7368-042-4.MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. 1. vyd. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 2001. ISBN 80-7311-000-8.MATĚJČEK, Z. Vývojové poruchy čtení. 1. vyd. Praha : SPN, 1972.

Požadavky

Účast na seminářích 80 %.Záznamy analýz odborných zdrojů - případových studií osob s dyslexií.Depistáž dospělých s dyslexií, 2 kazuistiky.Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno

Garant

PhDr. Jana Swierkoszová