Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výchova řeči v mateřské škole (SPG / AVR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / AVR - Výchova řeči v mateřské škole, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Semináře: Podmínky správného vývoje řeči. Primární logopedická prevence, její cíle, základní principy. Podpora fyziologických fonologických procesů. Přípravná cvičení (dechová, hlasová) Rozvoj smyslové diferenciace. Rozvoj fonematické diferenciace. Rozvoj oromotoriky Metody a prostředky řečové výchovy. Komunikační kompetence pedagoga, řečový vzor.Cvičení: Plánování a realizace činností na podporu přirozeného rozvoje řeči (dle oblastí viz výše).

Získané způsobilosti

Zná podmínky správného vývoje řeči. Dokáže vyjmenovat a charakterizovat etapy vývoje řeči pro potřeby orientačního posouzení jeho úrovně. Chápe fyziologické zvláštnosti ve vývoji řeči. Osvojuje si základní principy primární logopedické prevence. Získává dovednost provádět orientační diagnostiku vybraných oblastí řečových a jazykových schopností. Plánuje vhodné činnosti na podporu přirozeného rozvoje řeči. Sebereflektuje vlastní řečové a jazykové dovednosti. Aplikuje metody a prostředky řečové výchovy.

Literatura

BEDNÁŘOVÁ, J. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 d 6 let. Brno : Comuter Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.KLENKOVÁ, J., KOLBÁBKOVÁ, E. Diagnostika předškoláka: správný vývoj řeči dítěte. Brno : MC, 2002. ZEZULKOVÁ, E. Logopedická prevence. Ostrava : Ostravská univerzita, 2006. KUTÁLKOVÁ, D. Logopedická prevence. Praha : Portál, 2002. ZEZULKOVÁ, E. Logopedická prevence v předškolním věku. Ostrava : Ostravská univerzita, 2007. DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár n. Sázavou : Logopaedica clinica, 2001. ISBN 80-902536-2-8.KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (ed.). Předškolní a primární pedagogika. Predškolská a elementárna pedagogika. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.ALLEN, K. E., MAROTZ, L. R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do osmi let. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4.ZEZULKOVÁ, E., RAKUSOVÁ, J. Výchova řeči v pedagogické praxi. Distanční text. Ostrava : PdF, 2011. ISBN 978-80-7368-974-2.KUTÁLKOVÁ, D. Vývoj dětské řeči krok za krokem. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1026-9.

Požadavky

Návrh a praktická realizace kolektivních aktivit podporujících rozvoj řeči v mateřské škole.Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno

Garant

doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.