Předmět Speciální pedagogika - základní kurz (SPG / BSPG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / BSPG - Speciální pedagogika - základní kurz, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vymezení oboru speciální pedagogika - kategorie, pojmy, členění, terminologie, spolupracující obory, metody2. Vývoj názorů na vzdělávání jedinců s postižením3. Integrace, inkluze, vývoj názorů na integrované a inkluzivní vzdělávání4. Legislativní opatření k integrovanému vzdělávání5. Nástin problematiky psychopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika postižení6. Nástin problematiky logopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika vad7. Nástin problematiky surdopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika vad8. Nástin problematiky etopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika poruch chování9. Nástin problematiky oftalmopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika vad10. Nástin problematiky SPU - etiologie, klasifikace, charakteristika poruch11. Nástin problematiky somatopedie - etiologie, klasifikace, charakteristika vad12. Nástin problematiky kombinovaných vad - etiologie, klasifikace, charakteristika vad13. Ucelená rehabilitaceV seminářích se navazuje na témata přednášek a daná problematika se dále rozšiřuje.
Získané způsobilosti
Způsobilosti studenta:Osvojuje si základní kategorie vědního oboru speciální pedagogika včetně dějin oboru.Seznamuje se s prostředky a metodami speciálně pedagogické diagnostiky.Chápe cíle podoborů speciální pedagogiky, jejich vzájemné vztahy.Umí vysvětlit termín ucelená rehabilitace.Analyzuje obsah preventivní péče ve speciální pedagogice.Dokáže popsat stupně socializace ve vztahu k osobám s postižením.Umí vyjmenovat faktory ovlivňující socializaci osob s postižením.Seznamuje se s prostředky a metodami edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Literatura
FRANIOK, P. Kapitoly z teorie speciální pedagogiky. Ostrava : PdF OU, 2003. VÍTKOVÁ, M. A KOL. Integrativní speciální pedagogika. Brno:Paido., 2004. ISBN 80-7315-071-9.Monatová, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Paido Brno, 1998. ISBN 80-85931-60-5.RENOTIÉROVÁ, M. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc : UP, 2006.
Požadavky
80% účast ve cvičení.Písemná zkouška.Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.
Garant
doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Hana NovohradskáMgr. Hana Novohradská