Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Integrativní speciální pedagogika (SPG / DINSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / DINSP - Integrativní speciální pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Současné pojetí speciální pedagogiky a její postavení v systému věd, základní kategorie a speciálně pedagogické postupy. Moderní trendy ve speciální pedagogice, orientace ve školské legislativě umožňující vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů škol v ČR. Poradenský systém ve školství, jeho struktura a poslání v rámci aktuálních integračních tendencí. Komplexní systém péče o osoby se zdravotním postižením v ČR, legislativní podpora, srovnání se zahraničím. Speciálně pedagogická metodologie.

Literatura

OPATŘILOVÁ, D. Analýza současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice u jedinců s tělesným postižením v předškolním a základním vzdělávání. Brno : PdF MU, 2009. ISBN 978-80-210-5030-3.PŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno : Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-157-7.KVĚTOŇOVÁ, L., ŠVECOVÁ, L. Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-063-8.MÜHLPACHER, P., STANÍČEK, P. Geragogika pro speciální pedagogy. Brno : MU, 2001. ZEZULKOVÁ, E. (ed.). Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Distanční text. Ostrava : PdF, 2006. HÁJKOVÁ, V. Integrativní pedagogika. Praha : IPPP ČR, 2005. ISBN 80-86856-05-4.VÍTKOVÁ, M. (ed.). Integrativní speciální pedagogika. 2. přepracované a rozšířené vydání. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.PIPEKOVÁ, J. (ed.). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.ŠVEC, Š. a kol. Metodologie věd o výchově. Kvantitativně - scientické a kvalitativně - humanitní přístupy k edukačnímu výzkumu. Brno : Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-192-8.PIPEKOVÁ, J. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno : MSD, 2006. ISBN 80-86633-40-3.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Variabilita a patologie lidské psychiky. 3. rozšířené a přepracované vydání. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-866633-37-3.ZEZULKOVÁ, E., KOVÁŘOVÁ, R. Speciálně pedagogická diagnostika v praxi. Ostrava : PdF, 2011. ISBN 978-80-7368-975-9.JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha : Triton, 2006. ISBN 80-7254-730-5.FRANIOK, P. Vzdělávání osob s mentálním postižením. Ostrava : PdF OU, 2008. ISBN 978-7368-622-2.BAZALOVÁ, B. Vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v zemích Evropské unie a v dalších vybraných zemích. Brno: MU, 2006. ISBN 80-210-3971-X.LECHTA, V. (ed.). Základy inkluzivní pedagogiky. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.POŽÁR, L. Základy psychológie lúdí s postihnutím. Trnava : Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2007. ISBN 978-80-8082-147-0.NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5.

Požadavky

Seminární práce dle zadaného tematického okruhu.Aktivní vystoupení na konferenci se speciálně pedagogickou tématikou.Student je hodnocen následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.