Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie komunikace osob se zdr.postižením (SPG / DKOZP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / DKOZP - Teorie komunikace osob se zdr.postižením, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Vymezení pojmů lidské komunikace, jazykové a komunikační kompetence, receptivní a expresivní složky řeči v kontextu vnitřních a vnějších proměnných. Teorie verbální a neverbální komunikace, intrapersonální a interpersonální komunikace. Narušená komunikační schopnost, etiologie a patogeneze, organizace a prostředky logopedické intervence u osob s narušenou komunikační schopností. Význam rané logopedické péče u dětí s vývojovým zdravotním postižením. Specifika komunikace osob se zdravotním postižením. Vývojové trendy, současné diagnostické a terapeutické postupy, uplatňované v procesu edukace dětí, žáků a studentů s narušenou komunikační schopností, podmínky integrovaného vzdělávání. Aktuální otázky alternativní a augmentativní komunikace u osob s těžkým zdravotním postižením. Orientace v systému poradenských služeb osobám s narušenou komunikační schopností v rámci koordinované rehabilitace v ČR.

Literatura

JANOVCOVÁ, Z. Alternativní a augmentativní komunikace. Brno : MU, 2003. ISBN 80-210-3204-9.ŠMARDA, J. a kol. Biologie pro psychology a pedagogy. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-924-0.ŠLAPAL, R. Dětská neurologie pro speciální pedagogy. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-17-6.PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace: Poznatky vývojové psycholingistiky. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3181-0.ZEZULKOVÁ, E. Dítě s narušenou komunikační schopností v procesu integrace. Text pro distanční vzdělávání. Ostrava : PdF, 2007. VÍTKOVÁ, M. (ed.). Integrativní speciální pedagogika. 2. přepracované a rozšířené vydání. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.ZEZULKOVÁ, E. Jazyková a komunikativní kompetence dětí s mentálním postižením. Ostrava : PdF OU, 2011. ISBN 978-80-7368-991-9.KOUKOLÍK, F. Lidský mozek: funkční systémy: normy a poruchy. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-632-2.DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. ŽĎár nad Sázavou : Logopedické centrum, 2001. ISBN 80-902536-2-8.KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.LOVE, R., WEBB, W. G. Mozek a řeč: neurologie nejen pro logopedy. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-464-9.KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově opožděných dětí. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-91-5.NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.NEUBAUER, K. Poruchy řečové komunikace u dospělých osob. Praha : AKL, 1997. LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7.VYGOTSKIJ, L. Psychologie myšlení a řeči. České vydání J. Průcha. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-943-7.GANGALE, D. C. Rehabilitace v orofaciální oblasti. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0534-6.LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí (ze slovenského originálu přeložila J. Křížová). Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-433-5.GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.JANOUŠEK, J. Verbální komunikace a lidská psychika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1594-0.ZEZULKOVÁ, E., RAKUSOVÁ, J. Výchova řeči u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Speciálně pedagogická diagnostika logopedická. Distanční text. Ostrava : PdF, 2010. ZEZULKOVÁ, E., RAKUSOVÁ, J. Výchova řeči v pedagogické praxi. Distanční text. Ostrava : PdF, 2011. ISBN 978-80-7368-974-2.KALEJA, M., ZEZULKOVÁ, E., FRANIOK, P. Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v pedagogické komunikaci. 1. vyd. Ostrava : PdF OU, 2011. ISBN 978-80-7464-022-3.

Požadavky

Seminární práce dle zadaného tematického okruhu.Aktivní vystoupení na konferenci se speciálně pedagogickou tématikou.Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.