Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Etopedie (SPG / ET2PV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / ET2PV - Etopedie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednáška:1. Etopedie jako speciálně pedagogická disciplína2. Historickografické přístupy společnosti3. Etopedická prevence, charakter, význam, obsah4. Etopedická diagnostika5. Etopedicky zaměřené poradenství9. Problémy chování poruchy chování10. Rodina a škola11. -12. Legislativní rámecSeminář1. Poruchy autistického spektra2. Mentální postižení3. Sociální znevýhodnění4. Delikvence5. Sociální patologie6. Sociální deviace7. Přehled ontogenetického období člověka

Získané způsobilosti

Orientuje se v terminologii oboru.Orientuje se v historických koncepcích oboru.Umí charakterizovat druhy poruch chování, zná jejich specifika.Rozlišuje závislostní chování, zná jejich specifika.Orientuje se v metodách a technikách resocializace.Získává vědomosti o sociálně patologických jevech společnosti.Zná význam etopedické prevence a intervence.Orientuje se v rezidinční péči a její společenské roli.

Literatura

KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2005. ELLIOTT, J; PLACE, M. Dítě v nesnázích, 1.vyd., Havlíčkův Brod: Grada, 2002. ISBN 80-247-0182-0. Havlíčkův Brod: Grada, 2002. ISBN 80-247-0182-0.VÍTKOVÁ, M. (ed.). Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha : Portál, 2003. Matoušek, O. Práce s rizikovou mládeží. Praha: Portál, 1996. Lazarová, B. První pomoc při řešení výchovných problémů. Praha: Agentura Strom,1998. ISBN 80-86106-00-4. Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha : Portál - 3. vyd., 2009. Matoušek, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. KALEJA, M. Romové a škola versus rodiče a žáci. Ostrava : PdF OU, 2011. ISBN 978-80-7368-943-8.FRANIOK, P., KALEJA, M., ZEZULKOVÁ, E. Transformace speciálních vzdělávacích potřeb v kontextu kurikulárních dokumentů. Ostrava : PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-921-6.LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.

Požadavky

- pravidelná docházka na semináře a přednášky - aktivní účast ve výuce- zpracování zadaného úkolu a jeho prezentace- písemná a ústní zkouškaStudenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.