Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Integrativní aspekty speciál. pedagogiky (SPG / IASPD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / IASPD - Integrativní aspekty speciál. pedagogiky, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Program seminářů IASPD1.seminář- Literatura, seznámení s požadavky k zápočtu- Pojem zdravotně postižený- Fenomén integrace v současném světě - pojetí integrace, modely integrace, sociální aspekty integrace2. seminář- Pojetí integrativní školní (speciální) pedagogiky- Legislativa umožňující integrativní vzdělání- Pojem inkluze3.seminář- Faktory ovlivňující školní integraci- Individuální vzdělávací program4. seminářNáslech ve třídě s integrovaným žákem5. seminář- Speciálně pedagogická diagnostika jako předpoklad integrovaného vzdělávání- Speciálně pedagogická centra- Nástin integrace ve světě6. seminář- Možnosti vzdělávání žáků s mentálním a smyslovým postižením7. seminář- Možnosti vzdělávání žáků s tělesným postižením a kombinovaným postižením

Získané způsobilosti

Získává základní znalosti o integrovaném vzdělávání zdravotně postižených žáků. Seznamuje se s legislativou umožňující integrativní vzdělávání, systémem poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami."Umí objasnit pojmy integrace, inkluze, zdravotně postižený, sociální aspekty integrace."Dokáže vyjmenovat faktory ovlivňující školní integraci.Orientuje se ve speciálně pedagogické diagnostice, jako předpokladu integrovaného vzdělávání.Zná možnosti vzdělávání žáků s mentálním a smyslovým postižením, tělesným postižením a kombinovaným postižením.

Literatura

&. JESENSKÝ, J.:Kontrapunkty integrace. Praha: Karolinum 1995. KUBOVÁ, L.: Speciálně pedagogická centra. Praha: Septima 1996. MERTIN, V.: Individuální vzdělávací program. Praha: Portál 1995. MICHALÍK, J.: Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: UP 2000. PŘINOSILOVÁ, D.: Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky.Brno: 1997. VÍTKOVÁ, M. A KOL.: Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido 1998. ZELINKOVÁ, O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha:Portál 2001. . &, &.

Požadavky

1.Účast na seminářích - 80%2. Vypracování korespondenčních úkolů v termínech daných vyučujícímStudenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno

Garant

doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.