Předmět Integrativní speciální pedagogika (SPG / KINSP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / KINSP - Integrativní speciální pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Integrace a školská legislativa v ČR- Hlavní oblasti a úkoly diagnostiky u dětí se zdravotním postižením- Faktory ovlivňující úspěšnost školské integrace- Žáci s poruchami komunikačních schopností- Žáci se specifickými vývojovými poruchami učení a chování- Žáci s tělesným postižením- Žáci s mentální retardací- Žáci se smyslovým postižením- Individuálně vzdělávací plán
Získané způsobilosti
Orientuje se v legislativním zabezpečení školské integrace.Umí popsat hlavní úkoly speciálně pedagogické diagnostiky.Dokáže vytýčit hlavní oblasti diagnostiky u konkrétního žáka se zdravotním postižením.Postupně si osvojuje dovednosti vytvářet podmínky školské integrace.Ovládá nové aspekty v přístupech k osobám se zdravotním postižením.Srovnává současné zahraniční trendy v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.Ovládá principy zpracování individuálního vzdělávacího plánu
Literatura
MERTIN, V. Individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 1995. VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Brno : Paido, 1998. KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha, 1988. VÍTKOVÁ, M. Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým mentálním postižením. Praha, 2001. JESENSKÝ, J. Prostor pro integraci. Praha : Comenia Consult, 1993. MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc : UP, 2000. VAŠEK, Š., BAJO, I. Špeciálna pedagogika-terminologický a výkladový slovník. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1994. ISBN 80-08-01217-X.VAŠEK, Š. Špeciálnopedagogická diagnostika. Bratislava : SPN, 1991. JESENSKÝ, J. Základy komprehensivní speciální pedagogiky. Hradec Králové : Gaudeamus, 2000. KUBOVÁ, L. Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených dětí. Praha, 1994.
Požadavky
Zápočet: Seminární práce podle zadaných tematických okruhů.Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.
Garant
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Vyučující
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.