Předmět Logopedie 2 (SPG / KLOG2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / KLOG2 - Logopedie 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Program přednášekPostavení logopedie v systému věd.Koncepce zabezpečení logopedické péče ve školstvní.Fylogenetický a ontogenetický vývoj řeči, jazykové roviny a jejich charakteristika, orientační norma řečového vývoje;Vzájemné vztahy sdělovacího procesu, podmínky vývoje řeči, fyziologické zvláštnosti ve vývoji řečiReflexní okruh dorozumívání, charakteristika jednotlivých částí, vývojové odchylky;Narušená komunikační schopnost, klasifikace, charakteristika, příčiny a symptomy jednotlivých druhů NKS.Dyslalie, charakteristika, klasifikace, symptomatologie, orientační diagnostika, reedukace;Prostý opožděný vývoj řeči, zásady logopedické péče;Logopedická prevence v předškolním a mladším školním věku.Žák s NKS v procesu edukace;Specifika ve vývoji řeči u dětí se symptomatickými poruchami řeči;Alternativní a augumentativní komunikace;
Získané způsobilosti
Umí popsat význam a úkoly vědního oboru logopedie.Zná hlavní etapy historického vývoje logopedie.Orientuje se v klasifikaci narušené komunikační schopnosti.Chápe metody a prostředky logopedické intervence.Získává dovednost orientační logopedické diagnostiky.Chápe fyziologické zvláštnosti ve vývoji řeči.Analyzuje etapy ontogenetického vývoje řeči.Srovnává symptomy narušeného vývoje řeči.Osvojuje si metodiku reedukace dyslalie.Využívá logopedické pomůcky,Aplikuje základní logopedické principy.Získává schopnost orientace v symptomatických poruchách řeči.Chápe význam alternativní a augumentativní komunikace.
Literatura
ZEZULKOVÁ, E. Logopedická prevence. Ostrava : Ostravská univerzita, 2006. Zezulková, E. Logopedická prevence v předškolním věku. Ostrava : Ostravská univerzita, 2008. https://portal.osu.cz/wps/portal/https://portal.osu.cz/wps/portal/https://portal.osu.cz/wps/portalnullZezulková, E. Jazyková a komunikativní kompetence dětí s mentálním postižením. Ostrava, 2011. ISBN 978-80-7368-991-9.ŠTĚPÁN, J., PETRÁŠ, P. Logopedie v praxi. Praha, SPN, 1995. Zezulková, E. Žák s narušenou komunikační schopností v procesu edukace. Ostrava : Ostravská univerzita, 2009. LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin, 2002. ISBN 80-88824-18-4.OHNESORG, K. Fonetika pro logopedy. Praha : UK, 1979. KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie II., III. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-1.LECHTA, V. a kol. Logopedické repetitorium. Bratislava : SPN, 1990. SOVÁK, M. Logopedie. Praha : SPN, 1978. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.SOVÁK, M. Uvedení do logopedie. Praha : SPN, 1981.
Požadavky
Kombinovaná zkouška dle okruhů zadaných vyučujícím.Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.
Garant
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Vyučující
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.