Předmět Rozvoj komunikativních kompetencí (SPG / KRKKC)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / KRKKC - Rozvoj komunikativních kompetencí, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Druhy sociální komunikace, pedagogická komunikace.Komunikativní kompetence, komunikační kontext a jeho proměnné.Řečový vzor jako součást profesionální kompetence pedagoga.Komunikativní kompetence v rámcových vzdělávacích programech pro předškolní a základní vzdělávání.Komunikační dovednosti jako předpoklad socializace.Komunikační kompetence u dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Získané způsobilosti
Zná druhy sociální komunikace.Umí vysvětlit pojem pedagogická komunikace.Orientuje se v podmínkách komunikačního kontextu.Chápe variabilitu proměnných v komunikaci.Rozvíjí dovednosti správného řečového vzoru.Kriticky pracuje s vlastním mluvním projevem.Upevňuje komunikační dovednosti.Dokáže popsat komunikační kompetence, stanovené RVP Srovnává komunikační kompetence u dětí a žáků se zdravotním postižením.
Literatura
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha:Nakladatelství Svoboda, 1988. Zezulková, E. Jazyková a komunikativní kompetence dětí s mentálním postižením. Ostrava, 2011. ISBN 978-80-7368-991-9.MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno : PdF MU, 1995. ISBN 80-210-1070-3.Höflerová, E., Krohe, P. Komunikační dovednosti. Ostrava : PdF OU, 2003. JANÍK, T., RABUŠICOVÁ, M. PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha : Portál, 2009. NELEŠOVSKÁ,A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. (eds.). Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2011. KŘIVOHLAVÝ, J. Povídej, naslouchám. Praha, 1993. KOHOUT, J. Rétorika. Umění mluvit a jednat s lidmi. Praha, 2000. ISBN 80-7261-002-3.RVP pro předškolní vzdělávání, Výzkumný ústav pedagogický v Praze. 2001. RVP pro základní vzdělávání upravený pro žáky s lehkým mentálním postižením. Praha : VÚP, 2005. MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. Praha: SPN, 1990. Bednaříková, I. Sociální komunikace. UP Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1357-4.GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno, Paido, 2005.
Požadavky
Seminární práce na téma zadané vyučujícím.100% účast na přednáškách.Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno
Garant
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Vyučující
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.