Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Reedukace specifických poruch učení (SPG / KSRSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / KSRSP - Reedukace specifických poruch učení, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1 Analýza dokumentů z PPP.2 Základní pedagogická diagnostika.3 Sestavení plánů reedukačních lekcí.4 Vlastní provádění reedukační činnosti s vybranou skupinou žáků.5 Vyhodnocení dosažených výsledků a návrh dalších opatření.

Získané způsobilosti

Je schopen analyzovat dokumenty ze školských poradenských zařízení.Je schopen provést pedagogickou diagnostiku specifických poruch učení.Je schopen se podílet na tvorbě IVP.Je schopen modifikovat stávající IVP.Je schopen sestavit krátkodobý reedukační plán na základě výsledků pedagogické diagnostiky a diagnostiky z PPP.Na základě stanoveného plánu je schopen připravit si obsah jednotlivých reedukačních lekcí.Umí pracovat se žáky, motivovat ho k řešení jednotlivých úkolů v rámci reedukační péče.Umí vyhodnotit dosažené výsledky za určité období.Navrhne další postupy v rámci reedukačních lekcí.

Literatura

NOVÁK, J. Dyskalkulie , specifické poruchy počítání. Litomyšl : Augusta, 1997. MATĚJČEK, Z. Dyslexie, specifické poruchy učení. Jinočany : H+H, 1995. ISBN 80-85787-27-X.SWIERKOSZOVÁ, J. Jak můžeme pomoci dětem s dyslexií. Ostrava : PdF, 2006. RIEFOVÁ, S. F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-287-4.KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě, dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-429-9.ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Praha, 2003. SWIERKOSZOVÁ, J. Problematika specifických poruch učení u žáků základní školy a studentů středních škol. Ostrava : Ostravská univerzita, 2009. ZEZULKOVÁ, E., KOVÁŘOVÁ, R. Speciálně pedagogická diagnostika v praxi. Ostrava : PdF, 2011. ISBN 978-80-7368-975-9.TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-131-2.POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5.

Požadavky

1. Aktivní účast na tutoriálu2. Orientace v odborné literatuře dle zadaných kontrolních otázek3. Vypracování seminární práce - portfolia (tvorba reedukačního plánu, vyhodnocení dosažených výsledků, návrh dalšího postupu)Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno

Garant

PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.