Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výchova řeči v pedagogické praxi (SPG / KVRPX)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / KVRPX - Výchova řeči v pedagogické praxi, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Podmínky správného vývoje řeči.Etapy ontogenetického vývoje řeči z hlediska orientačního posouzení jeho úrovně.Diferenciační schopnosti mozku, řeč ve vztahu k psychickým procesům.Fyziologické zvláštnosti ve vývoji řeči.Nejčastější poruchy řeči v předškolním a mladším školním věku.Primární logopedická prevence, její cíle, základní principy.Orientační diagnostika vybraných oblastí řečových a jazykových schopností.Rozvoj komunikativní kompetence v rámcových vzdělávacích programech (RVP PV, RVP ZV).Plánování činností na podporu přirozeného rozvoje řeči.Metody a prostředky řečové výchovy.Komunikační kompetence pedagoga, řečový vzor.Aplikace diagnostických postupů v praxi.Výchova řeči v praxi - realizace naplánované činnosti.

Získané způsobilosti

Zná podmínky správného vývoje řeči.Dokáže vyjmenovat a charakterizovat etapy vývoje řeči pro potřeby orientačního posouzení jeho úrovně.Chápe fyziologické zvláštnosti ve vývoji řeči.Osvojuje si základní principy primární logopedické prevence.Získává dovednost provádět orientační diagnostiku vybraných oblastí řečových a jazykových schopností.Plánuje vhodné činnosti na podporu přirozeného rozvoje řeči.Sebereflektuje vlastní řečové a jazykové dovednosti.Aplikuje metody a prostředky řečové výchovy.

Literatura

BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku - Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1829-0.KLENKOVÁ, J., KOLBÁBKOVÁ, E. Diagnostika předškoláka: správný vývoj řeči dítěte. Brno : MC, 2002. KUTÁLKOVÁ, D. Logopedická prevence. Praha : Portál, 2002. Zezulková, E. Logopedická prevence. Ostrava : Ostravská univerzita, 2006. Zezulková, E. Logopedická prevence v předškolním věku. Ostrava : Ostravská univerzita, 2008. DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár n.Sázavou: Logopedické centrum, 2001. ISBN 80-902536-2-8.Klenková, J. Logopedie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (ed.). Předškolní a primární pedagogika. Predškolská a elementárna pedagogika. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.ALLEN, K. E., MAROTZ, L. R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do osmi let. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4.KUTÁLKOVÁ, D. Vývoj dětské řeči krok za krokem. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1026-9.

Požadavky

Zjistit úroveň vybraných oblastí řečových a jazykových schopností dětí a žáků.Sestavit a aplikovat plán podpory řečového rozvoje.Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno

Garant

doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.Mgr. Petr Zezulka