Předmět Logopedie II (SPG / LOG2R)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / LOG2R - Logopedie II, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Význam řeči, biologické základy řeči, vztahy mezi proměnnými.Dílčí funkce mozku z hlediska osvojování jazykové a komunikativní kompetence.Logopedie, její význam, postavení v systému věd.Vztah logopedie a foniatrie, tvoření zvuků lidské řeči.Vztah logopedie, fonetiky a fonologie.Dílčí způsobilosti jazykové kompetence, fonematická diferenciace.Vztah mluvené a psané podoby řeči.Komunikativní kompetence žáka v ZŠ.Komunikativní kompetence pedagoga.Systém českých hlásek, složky řeči, fonetická a fonologická realizace prvků řeči.Artikulační orgány a jejich funkce.Artikulace a patologie vokálů a konsonantů.Dyslalie, charakteristika, klasifikace, symptomatologie, orientační diagnostika, reedukace.
Získané způsobilosti
Umí popsat význam a úkoly vědního oboru logopedie.Zná hlavní etapy historického vývoje logopedie.Orientuje se v klasifikaci narušené komunikační schopnosti.Chápe metody a prostředky logopedické intervence.Získává dovednost orientační logopedické diagnostiky.Chápe fyziologické zvláštnosti ve vývoji řeči.Analyzuje etapy ontogenetického vývoje řeči.Srovnává symptomy narušeného vývoje řeči.Osvojuje si metodiku reedukace dyslalie.Využívá logopedické pomůcky,Aplikuje základní logopedické principy.Získává schopnost orientace v symptomatických poruchách řeči.Chápe význam alternativní a augumentativní komunikace.
Literatura
OHNESORG, K. Fonetika pro logopedy. Praha : UK, 1979. KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie II., III. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-1.Zezulková, E. Logopedická prevence. Ostrava : Ostravská univerzita, 2006. Zezulková, E. Logopedická prevence v předškolním věku. Ostrava : Ostravská univerzita, 2008. nullnullhttps://portal.osu.cz/Zezulková, E. Žák s narušenou komunikační schopností v procesu edukace. Ostrava : Ostravská univerzita, 2009. Lechta, V. Logopedické repetitorium. Bratislava: SPN, 1990. ŠTĚPÁN, J., PETRÁŠ, P. Logopedie v praxi. Praha, SPN, 1995. LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin, 2002. ISBN 80-88824-18-4.SOVÁK, M. Logopedie. Praha : SPN, 1978. SOVÁK, M. Uvedení do logopedie. Praha: SPN, 1981.
Požadavky
Kombinovaná zkouška dle okruhů zadaných vyučujícím.Metodika reedukace dyslalie.Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.
Garant
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Vyučující
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.