Předmět Asistence studentům se speciál. potřeb. (SPG / NASVP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / NASVP - Asistence studentům se speciál. potřeb., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Edukativní specifika osob se sluchovým postižením.2. Edukativní specifika osob se zrakovým postižením.3. Edukativní specifika osob s duálním senzorickým postižením.4. Edukativní specifika osob s lehkým stupněm mentální retardace.5. Edukativní a intervenční přístupy k osobám s tělesným postižením a oslabením.6. Edukativní, intervenční a reedukační přístupy k osobám pocházejícím ze sociálně znevýhodněného prostředí.7. Edukativní a reedukační přístupy k osobám se SPU.8. Edukativní, intervenční a reedukační přístupy k osobám s poruchou chování a s problémem chování.9. Edukativní a reedukační přístupy k jedincům s narušenou komunikační schopnosti.10. Edukativní a reedukační přístupy k jedincům s vícečetným postižením.
Získané způsobilosti
Student zná specifika edukace osob s postižením, oslabením, znevýhodněním apod.Student se orientuje v základních edukativních, intervenčních a reedukačních strategiích při práci se studenty s postižením, oslabením a znevýhodněním. Student se orientuje v možnostech speciálně pedagogické podpory v oblasti komunikace, péče a vzdělávání apod.
Literatura
VÍTKOVÁ, M. (ed.). Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.LUDÍKOVÁ, L. a kol. Kombinované vady. Olomouc : VUP, 2005. ISBN 80-244-1154-7.BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-866633-37-3.FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním zvýhodněním. Praha : Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.RENOTIEROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc : UP, 2006. ISBN 80-244-1275-9.FRANIOK, P., KALEJA, M., ZEZULKOVÁ, E. Transformace speciálních vzdělávacích potřeb v kontextu kurikulárních dokumentů. Ostrava : OU, 2010.
Požadavky
aktivní účast ve výuce (min. 80 %)zpracování předem zadaného úkolu a jeho prezentacezpracování průběžných dílčích úkolůStudenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno
Garant
doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.