Předmět Speciální pedagogika (SPG / NSPEC)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / NSPEC - Speciální pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Speciální pedagogika - teoretická východiska (repetitorium speciální pedagogiky)2. Integrace, inkluze s akcentem na integraci školskou, faktory ovlivňující integraci, podmínky úspěšné školské integrace, IVP, legislativa3. Vzdělávání žáků s mentálním postižením, možnosti integrovaného vzdělávání4. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, možnosti integr. vzdělávání5. Vzdělávání žáků smyslově postižených, možnosti integrovaného vzdělávání6. Vzdělávání žáků s kombinovaným postižením, možnosti integrovaného vzdělávání7. Vzdělávání žáků s tělesným postižením, možnosti integrovaného vzdělávání8. Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a chování, možnosti integrovaného vzdělávání9. Vzdělávání žáků nadaných, možnosti integrovaného vzdělávání10. Vzdělávání žáků s poruchami chování, možnosti integrovaného vzděláváníV seminářích se navazuje na témata přednášek a daná problematika se dále rozšiřuje.
Získané způsobilosti
Umí charakterizovat základní kategorie speciální pedagogiky - cíl, předmět, metody.Chápe specifika vývoje péče o postižené jedince.Zná současnou platnou legislativu ve vztahu k jedincům s postižením.Chápe základní problematiku jedinců s mentálním postižením a specifika jejich vzdělávání.Získává základní přehled o problematice logopedie.Získává základní přehled o problematice etopedie.Získává základní přehled o problematice somatopedie.Získává základní přehled o problematice surdopedie.Chápe specifika oftalmopedie.Je schopen postihnout základní problematiku SPU.Zná základní typy SPU, rozumí nutnosti reedukace u těchto žáků.Postihne základní problematiku.Orientuje se ve vzdělávání formou individuální integrace.
Literatura
PIPEKOVÁ, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2005. MONATOVÁ, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-60-5.RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. Speciální pedagogika. Olomouc : PdF UP, 2003. FRANIOK, P. Speciální pedagogika - vybrané problémy. Ostrava : PdF OU, 2006. ZELINKOVÁ, O. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 2005. VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc : UP, 2000.
Požadavky
1. Účast na seminářích - 80%2. Příprava na semináře3. Studium zadané literatury k vybraným tématům4. Písemná zkouška Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.
Garant
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Igor Hampl, Ph.D.