Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Syndrom deficitu pozornosti s hyperakti. (SPG / SDEPO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SDEPO - Syndrom deficitu pozornosti s hyperakti., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod - teoretická východiska, historické souvislosti. Legislativa.2. Základní pojmy. Symptomatologie. Přidružené příznaky. Komorbidita.3. Chronický diagnosticko - reedukační proces: učitelská diagnostika.4. Chronický diagnostický proces: reedukace, terapie. Spolupráce s dalšími odborníky.5. Specifika jedince s diagnózou ADHD v MŠ, ZŠ, SŠ, v dospělosti.6. Škola také pro rodiče.

Získané způsobilosti

Teoretická rovina:Oblast deficitu pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) a prosté poruchy pozornosti (ADD). Rozpoznání symptomatologie, diagnostika poruchy pozornosti, hyperaktivity, impulzivity. Vztah základní symptomatologie k přidruženým příznakům a komorbiditě. Etiologické a biologické aspekty ADHD, genetické vazby. Obraz dítěte, žáka, dospělého s hyperkinetickým syndromem (ADHD). Praktická rovina: Základní pedagogické postupy, problémový žák ve třídě, ADHD - vývojové aspekty. Pomoc rodině. Student je schopen pracovat s diagnostickým materiálem a sestavit individuálně vzdělávací program. Orientuje se v dokumentech, které umožňují vzdělávání žáků, studentů s dg. ADHD.

Literatura

MATĚJČEK, Z. Dyslexie, specifické poruchy učení. Jinočany : H+H, 1995. ISBN 80-85787-27-X.PACLT, I. a kol. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1426-4.MUNDEN, A., ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-625-X.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.MICHALOVÁ, Z. Sondy do specifických poruch chování. Havlíčkův Brod, 2007. ISBN 80-7311-075-X.TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-131-2.Swierkoszová, J. Specifické poruchy chování: diagnostika - reedukace. Ostrava, 2006. ISBN 80-7368-238-9.DRTÍLKOVÁ, I. Hyperaktivní dítě. Praha : Galén, 2007. ISBN 978-80-7262-447-8.O´DELL, N., E.- COOK, P., A. Neposedné dítě. Jak pomoci hyperaktivním dětem. Praha : Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-899-7.RIEFOVÁ, S.F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-287-4.KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě, dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-429-9.SWIERKOSZOVÁ, J. Pedagogická diagnostika dětského vývoje pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava: Pdf OU, 2004. ISBN 80-7368-018-1.Serfontein, G. Potíže dětí s učením a chováním. Portál Praha, 1999. ISBN 80-7178-315-3.SWIERKOSZOVÁ, J. Sdecitické boruchy umečí. ( Specifické poruchy učení ). Ostrava: Pdf OU, 2005. ISBN 80-7368-042-4.

Požadavky

1.Účast na seminářích - 80%2. Náslechová praxe3. Zápočtový test. Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno

Garant

PhDr. Jana Swierkoszová