Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kapitoly z integrativní speciál. pedagog (SPG / SKISP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SKISP - Kapitoly z integrativní speciál. pedagog, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Integrace a školská legislativa v ČRHlavní oblasti a úkoly speciálně pedagogické diagnostiky u žáků se speciálními vzdělávacími potřebamiŹáci s mentálním postiženímŽáci s poruchami komunikačních schopnostíŽáci se specifickými poruchami učení a chováníŽáci se smyslovým postiženímŽáci s tělesným postiženímŽáci souběžně postižení více vadamiIndividuální vzdělávací plán

Získané způsobilosti

Orientuje se v základní problematice speciální pedagogiky. Orientuje se v legislativním zabezpečení pedagogické integrace, inkluze.Má základní rozhled v problematice speciálně pedagogické diagnostiky.Má předpoklady pro vytváření dovedností v podmínkách pedagogické integrace a inkluze.Ovládá současné aspekty v přístupech k osobám se zdravotním postižením, k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami.Je seznámen s povinným obsahem individuálního vzdělávacího plánu.

Literatura

Přinosilová, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brna : Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-142-3.MICHALÍK, J. a kol. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc : UP, 2001. ISBN 80-244-0231-9.MÜLLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. MERTIN, V. Individuální vzdělávácí program pro zdravotně postižené žáky. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-033-4.VÍTKOVÁ, M. (ed.). Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. rozšířené a přepracované vydání. Brno : Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.JESENSKÝ, J. Kontrapunkty integrace zdravotně postižených. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-030-0.OPATŘILOVÁ, D., PROCHÁZKOVÁ, L. Předprofesní a profesní příprava jedinců se zdravotním postižením. Brno : MU, 2011. ISBN 978-80-210-5536-0.MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha : H+H, 2001. ISBN 80-86022-92-7.VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : UK, 1997. ISBN 80-7184-803-4.ZELINKOVÁ, O. Speciálně pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2004. FRANIOK, P. Speciální pedagogika - vybrané problémy. Ostrava : PdF, 2006. ISBN 80-7368-161-7.BARTOŇOVÁ, M. Specifické poruchy učení. Brno : Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-232-1.BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno : Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-158-4.MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc : UP, 1999. ISBN 80-7067-981-6.LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.

Požadavky

Zápočet: Seminární práce podle zadaných tematických okruhů. Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno

Garant

doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.