Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Logopedie 2 (SPG / SLOG2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SLOG2 - Logopedie 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Logopedie, základní pojmy, význam.2. Nástin historického vývoje vědního oboru.3. Biologické základy řeči, reflexní okruh sdělování dle Sováka.4. Základní kategorie narušené komunikační schopnosti.5. Podmínky ontogenetického vývoje řeči, fyziologické zvláštnosti vývoje řeči, jazykové roviny.6. Narušený vývoj řeči z hlediska průběhu (VD, OVŘ ad.)7. Metody a prostředky logopedické intervence.8. Principy logopedické prevence v předškolním a mladším školním věku.9. Nejčastější druhy narušené komunikační schopnosti v předškolním a školním věku.10. Podmínky školské integrace dětí a žáků s narušenou komunikační schopností, organizace logopedické péče v ČR.11. Symptomatické poruchy řeči, základní principy alternativní a augumentativní komunikace12.Orientační diagnostika vývoje řeči, zásady správného vývoje řeči, řečový vzor.13. Metodika reedukace dyslalie.

Získané způsobilosti

Umí popsat význam a úkoly vědního oboru logopedie.Zná hlavní etapy historického vývoje logopedie.Orientuje se v klasifikaci narušené komunikační schopnosti.Chápe metody a prostředky logopedické intervence.Získává dovednost orientační logopedické diagnostiky.Chápe fyziologické zvláštnosti ve vývoji řeči.Analyzuje etapy ontogenetického vývoje řeči.Srovnává symptomy narušeného vývoje řeči.Osvojuje si metodiku reedukace dyslalie.Využívá logopedické pomůcky,Aplikuje základní logopedické principy.Získává schopnost orientace v symptomatických poruchách řeči.Chápe význam alternativní a augumentativní komunikace.

Literatura

Zezulková, E. Jazyková a komunikativní kompetence dětí s mentálním postižením. Ostrava, 2011. ISBN 978-80-7368-991-9.KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie II., III. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-1.ZEZULKOVÁ, E. Logopedická prevence. Ostrava : Ostravská univerzita, 2006. Zezulková, E. Logopedická prevence v předškolním věku. Ostrava : Ostravská univerzita, 2008. nullZezulková, E. Žák s narušenou komunikační schopností v procesu edukace. Ostrava : Ostravská univerzita, 2009. LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin, 2002. ISBN 80-88824-18-4.LECHTA, V. a kol. Logopedické repetitorium. Bratislava : SPN, 1990. SOVÁK, M. Logopedie. Praha : SPN, 1978. ŠTĚPÁN, J., PETRÁŠ, P. Logopedie v praxi. Praha, SPN, 1995. SOVÁK, M. Uvedení do logopedie. Praha : SPN, 1981. DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár n. Sázavou : Logopaedica clinica, 2001. ISBN 80-902536-2-8.

Požadavky

Kombinovaná zkouška dle okruhů zadaných vyučujícím.Prezentace metodického postupu reedukace hlásek dle zadání vyučující (je podmínkou připuštění ke Zk).Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.