Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Specifické poruchy učení (SPG / SNDYS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SNDYS - Specifické poruchy učení, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Opakování a upevnění základní problematiky SPU.2. Typy a projevy SPU - shrnutí.3. Obecné pojetí pojmu diagnostika. Typy diagnostiky.4. Diagnostické metody používané na ZŠ, obecná specifika diagnostiky na ZŠ.5. Diagnostika jednotlivých typů SPU na základní škole (s dopadem zejména do oblasti komunikace)6. Diagnostika dyskalkulie na základní škole.7. Diagnostika ostatních SPU na ZŠ se zaměřením na dyspraxii.8. Diagnostika sebepojetí žáka s SPU.9. Specifika diagnostiky SPU na PPP.10. Metody používané při diagnostice SPU na PPP.11. Seznámení s testovými metodami.12. Analýza výstupů z PPP.13. Práce školního speciálního pedagoga ve vztahu k žákům s SPU a jejich ZZ14. Tvorba IVP

Získané způsobilosti

Osvojuje si základní kategorie v oblasti diagnostiky specifických poruch učení (SPU) a chování.Chápe problematiku diagnostiky SPU z pohledu interdisciplinárního přístupu.Rozpozná rizika SPU v předškolním věku.Je schopenn provést podrobnou diagnostiku SPU na základní škole na základě deficitů v jednotlivých oblastech. Je schopen problémy konkrétních žáka ohroženého SPU objasnit ostatním pedagogům.Je schopen přiměřeně komunikovat s rodiči a vysvětlit jim podstatu problémů, které se u jejich dítěte objevují.Je schopen sestavit intervenční program, který slouží pro překlenovací období, než je dítě vyšetřeno s PPP (pokud se to ukáže jako žádoucí).Zná přesné postupy při vyšetření dítěte na PPP.Orientuje se v platné legislativě týkající se problematiky dětí s SPU.Umí sestavit IVP a dbát na jeho respektování.Orietnuje se v odborné literatuře zabývající se diagnostikou SPU od předškolního věku po dospělost.Uvědomuje si možnosti spojení SPU s jinou výjimečností a event. Problémy z toho pramenící.

Literatura

ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika dětského vývoje a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.SWIERKOSZOVÁ, J. Pedagogická diagnostika dětského vývoje pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava: Pdf OU, 2004. ISBN 80-7368-018-1.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1.KOVÁŘOVÁ, R., MRAVCOVÁ, H. SPU - diagnostika a terapie. Ostrava : PdF OU, 2013. ISBN 978-80-7464-531-0.POKORNÁ, V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2.MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. (eds.). Metody a postupy poznávání žáka. Praha : Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0.VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha : Unvierzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích.Plnění úkolů na seminářích dle zadání vyučujícíhoSplnění zkoušky dle okruhů zadaných vyučujícím.Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.