Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Edukace jedinců s více vadami (SPG / SNEVV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SNEVV - Edukace jedinců s více vadami, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přehled učiva:Přednáška:1) Koncepce inkluzivního vzdělávání2) Vzdělávací potřeby v pojetí inkluzivního vzdělávání3) Inkluzivně orientovaná diagnostika a poradenství4) Zásady inkluzivního přístupu ve vzdělávání5) Asistence v procesu vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami6) Mechanismy pomoci a opory ve vzdělávacím inkluzivním procesuSeminář:1) Souběžné postižení více vadami, vymezení, teorie a etiologie2) Zrakové postižení3) Sluchové postižení4) Hluchoslepota5) Tělesné postižení, nemoc a zdravotní oslabení6) Mentální postižení7) Poruchy autistického spektra8) DMO, LMD a epilepsie a jiné záchvatové syndromy9) Modely stimulace a strategie podpory10) Sociální znevýhodnění11) Kurikulární rámec edukace12) Legislativní rámec edukace

Získané způsobilosti

Získává ucelené poznatky o problematice kombinovaného postižení.Získává základní poznatky o úloze integrovaného pedagogicko-psychologického systému.Osvojuje si poznatky z legislativního a kurikulárního rámce edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.Má poznatky o ucelené rehabilitaci a jejím významu pro speciálně pedagogickou praxi.Má poznatky o speciálně pedagogikcýh terapiích a jejich významu pro praxi.Orientuje se v systému komunikace AAK.Zná didaktické pomůcky využívané v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.Upevňuje a schopnosti a dovednosti potřebné pro edukaci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Literatura

Kraus, J. a kol. Dětská mozková obrna. Praha: Grada Publishing, 2005. HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Teorie a praxe. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.VÍTKOVÁ, M. (ed.). Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.DYLEVSKÝ, J., NAVRÁTIL, L., KUBÁLKOVÁ, L. Kineziologie, kinezioterapie a fyzioterapie. Praha: Manus, 2001. KVĚTOŇOVÁ - ŠVECOVÁ, L., MADLENER, I., ŘEHŮŘEK, I., VÍTKOVÁ, M. Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. PILAŘOVÁ, M., HRADILOVÁ, T. Raný vývoj dítěte s možností rané intervence. Praha: Futurum, 1999. FRANIOK, P., KALEJA, M., ZEZULKOVÁ, E. Transformace speciálních vzdělávacích potřeb v kontextu kurikulárních dokumentů. Ostrava : PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-921-6.JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Triton Praha, 2001. ISBN 80-7254-192-7.LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.VANČOVÁ, A. Edukácia viacnásobne postihnutých. Bratislava: Sapientia, 2001. DOMAN, G. Jak pečovat o vaše postižené dítě. Olomouc: Votobia, 1997. VAŠEK, Š. Pedagogika viacnásobne postihnutých. Bratislava: Sapientia, 1999.

Požadavky

Požadavky na studenta:- pravidelná docházka na semináře a přednášky- aktivní účast ve výuce- zpracování zadaného úkolu- písemná zkouškaStudenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

doc. PhDr. Jaroslav Kysučan, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.