Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Speciálně pedagog. diagnostika logoped. (SPG / SNLDG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SNLDG - Speciálně pedagog. diagnostika logoped., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Speciálně pedagogická diagnostika logopedická.Stupně logopedické diagnostiky (orientační, základní, speciální).Integrovaný žák s NKS.Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka s NKS.Obecné a speciální metody logopedické diagnostiky.Diagnostika vybraných dílčích způsobilostí komunikační kompetence.Kompetence logopeda ve školství.

Získané způsobilosti

- zná stupně logopedické diagnostiky a jejich cíle- dokáže sestavit anamnézu dítěte pro potřeby speciálně pedagogické diagnostiky logopedické- získá orientaci ve speciálních metodách logopedické diagnostiky- osvojuje si dovednost diagnostikovat dílčí oblasti receptivní složky řeči- osvojuje si dovednost diagnostikovat dílčí oblasti expresivní složky řeči- dokáže uplatnit diagnostický proces dle vývojových etap i dle jazykových rovin- chápe principy logopedické diferenciální diagnostiky, umí diagnostikovat OVŘ- upevňuje si dovednost diagnostikovat poruchy artikulace- orientuje se v diagnostických kritériích elektivního mutismu- chápe principy diagnostiky rinolálie a palatolálie- chápe principy diagnostiky balbuties a tumultus sermonis- orientuje se v diagnostických strategiích druhů NKS na organickém podkladě

Literatura

LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár n. Sázavou : Logopaedica clinica, 2001. ISBN 80-902536-2-8.KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.ZEZULKOVÁ, E., KOVÁŘOVÁ, R. Speciálně pedagogická diagnostika v praxi. Ostrava : PdF, 2011. ISBN 978-80-7368-975-9.ZEZULKOVÁ, E., RAKUSOVÁ, J. Výchova řeči v pedagogické praxi. Distanční text. Ostrava : PdF, 2011. ISBN 978-80-7368-974-2.KULIŠŤÁK, P., LEHEČKOVÁ, H., MIMROVÁ, M., NEBUDOVÁ, J. Afázie. Praha : Triton, 1997. ISBN 80-85875-38-1.KEREKRÉTIOVÁ, A. Palatolália. Bratislava : UK, 1997. ISBN 80-223-1140-5.KLENKOVÁ, J., KOLBÁBKOVÁ, H. Diagnostika předškoláka. Brno, 2005. KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie I. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-1.KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie II., III. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-1.ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. Klinická logopedie. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6.LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno, 2003. ISBN 80-7315-038-7.KEREKRÉTIOVÁ, A. Velofaryngální dysfunkce a palotolalie. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2264-1.MIKULAJOVÁ, M., RAFAJDUSOVÁ, I. Vývinová dysfázia. Bratislava, 1993. ISBN 80-900445-0-6.

Požadavky

80% učast ve výuce.Aplikace diagnostického postupu vybraných dílčích způsobilostí komunikační kompetence dle pokynů vyučující.Kombinovaná zkouška (ústní/praktická)Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.