Předmět Vzdělávání nadaných (SPG / SNNAD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SNNAD - Vzdělávání nadaných, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vymezení terminologie - nadání, talent. Objasnění terminologických nejasností - nadaný žák, mimořádně nadaný žák, talentovaný apod. Je mimořádně nadaný žák žákem s SVP?2. Seznámení s legislativními dokumenty obsahující možnosti vzdělávání nadaných jedinců.3. Charakteristika osobnosti nadaných jedinců.4. Identifikace a diagnostika nadaných dětí a žáků - seznámení s diagnostickými materiály. Standard komplexního vyšetření MN v PPP.5. Edukační potřeby nadaných jedinců, přístupy ve vzdělávání nadaných.6. Žák s dvojí výjimečností - orientační seznámení s termínem - vztah ke speciální pedagogice.7. Analýza výstupů z PPP, tvorba IVP.
Získané způsobilosti
Seznamuje se se základní terminologií v oblasti nadání.Orientuje se v legislativních normách týkajících se identifikace a vzdělávání nadaných. Chápe problematiku identifikace a diagnostiky nadání z hlediska interdisciplinárního přístupu.Rozpozná rysy nadání v předškolním a školním věku.Je schopen sestavit intervenční program vedoucí k optimálnímu rozvoji nadání.Je schopen přiměřeně komunikovat s rodiči a vysvětlit jim podstatu rozvoje nadání, popř. možných problémů.Orientuje se v možnostech vzdělávání v jiných zemích.
Literatura
KOVÁŘOVÁ, R. Nadaný žák v kontextu doby. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2013. ISBN 978-80-7464-394-1.JURÁŠKOVÁ, J. Základy pedagogiky nadaných. Pezinok : Agentúra Fischer, 2003. ISBN 80-89005-11-X.LAZNIBATOVA, J. Nadané dieťa. Bratislava : IRIS, 2001. ISBN 80-89018-53-X.MÖNKS, F. J., YPENBURGOVÁ, I. H. Nadané dítě. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0445-5.FOŘTÍK, V., FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3.HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní. Praha : UK, 2005. ISBN 80-7290-213-X.PORTEŠOVÁ, Š. Rozumové nadané děti s dyslexií. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-990-3.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích - 75%.Průběžné plnění úkolů zadaných na seminářích.Zápočtový test.Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno
Garant
PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.