Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Rozvoj řeči osob s mentálním postižením (SPG / SNRRM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SNRRM - Rozvoj řeči osob s mentálním postižením, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Význam komunikace v procesu socializace osob s mentálním postižením.2. Specifika osobnosti dítěte s mentálním postižením.3. Řeč ve vztahu k psychickým procesům (myšlení, motorika, sluch, zrak, sociální interakce).4. Biologické základy řeči, vývoj řeči ve vztahu k diferenciaci mozku.5. Analýza vývoje řeči podle stupňů mentální retardace6. Diagnostika dítěte s mentálním postižením se zaměřením na řečové dovednosti.7. Potenciál rozvoje řeči u dětí s mentální retardací.8. Podmínky pro rozvoj řeči u dětí s mentální retardací v předškolním vzdělávání.9. Podmínky pro rozvoj řeči u dětí s mentální retardací v povinném vzdělávání.10. Diagnostika a rozvoj fonematického uvědomování u dětí a žáků s lehkou mentální retardací.11. Základní principy péče o rozvoj řeči u dětí s mentální retardací.

Získané způsobilosti

Zná specifika osobnosti dítěte s mentálním postižením.Analyzuje řeč ve vztahu k psychickým procesům.Orientuje se v biologických základech řeči.Upevňuje schopnost orientační logopedické diagnostiky se zaměřením na žáka s mentálním postižením.Chápe potenciál rozvoje řeči u dětí s mentálním postižením v závislosti na stupni postižení.Kriticky pracuje s vnějšími podmínkami rozvoje řeči u dětí s mentálním postižením.Je způsobilý aplikovat základní principy péče o rozvoj řeči u dětí s mentálním postižením

Literatura

Zezulková, E. Jazyková a komunikativní kompetence dětí s mentálním postižením. Ostrava, 2011. ISBN 978-80-7368-991-9.VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie - teoretické základy a metodika. Praha, Parta, 2003. ISBN 80-7320-039-2.LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-572-5.nullhttps://portal.osu.cz/VYGOTSKIJ, L., S. Psychologie myšlení a řeči. České vydání J. Průcha. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-943-7.LECHTA, V., MATUŠKA, O. Rozvíjanie reči mentálne retardovaných detí raného a predškolského veku. Bratislava: Infocentrum, 1995. MIKULAJOVÁ, M., DOSTÁLOVÁ, A. Trénink jazykových schopností podle D.B.Elkonina. Bratislava: Dialóg, spol.s.r.o., 2004. ISBN 80-968502-2-9.VÍTKOVÁ, M. A KOL. Integrativní speciální pedagogika. Brno:Paido., 2004. ISBN 80-7315-071-9.

Požadavky

Zápočtový test. Seminární práce nebo prezentace referátu na témata zadaná vyučujícím.Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno

Garant

doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.