Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Speciálně pedagogická diagnostika 2 (SPG / SPEDB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SPEDB - Speciálně pedagogická diagnostika 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Plán výuky SPG/SPEDBTémata přednášek:1. Základní pojmy,související s diagnostickými aktivitami - metoda,metodika,technika;obecné metody (anamnéza,katamnéza).2. Speciální metody podle způsobu zjišťování se zaměřením na explorační a testové metody.3. Speciální metody podle zaměření na konkrétní oblast sledování se zaměřením na úroveň motoriky a úroveň výsledků činnosti.4. Orientační testové metody - Test rizika , test verbálního myšlení.5. Diagnostické situace se zaměřením na hru, kresbu a poradenskou činnost.6. Poradenský systém a formy spolupráce.Témata seminářů :1. Vývoj dětské kresby a využití dětské kresby jako prostředku kvalitnějšího poznání dítěte.2. Metoda kazuistiky jako prostředek zhodnocení aktuálního stavu posuzovaného dítěte.3. Orientační metoda posuzování pohybového vývoje dětí od 3 - 13 let.4. Hra a hračka - možnosti této diagnostické situace při orientační diagnostice dítěte s mentálním postižením.5. Komplexní zpráva o dítěti pro poradenské pracoviště jako podnět k odbornému vyšetření.

Literatura

ALLEN, K.,MAROTZ, R. :Přehled vývoje dítěte. Praha: Portál, 2002. DAVIDO, R.: Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2001. KIRBYOVÁ, A.: Nešikovné dítě, dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha: Portál, 2000. MATĚJČEK, Z.: Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha ,1992 MONATOVÁ, L.:Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska.Brno: Paido, 1998. RIEFOVÁ, S.: Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999. ŠVANCARA , J.: Diagnostika psychického vývoje. TRAIN, A . : Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha:Portál,1997. VÍTKOVÁ, M.: Speciální pedagogika v raném a předškolním věku se zřetelem na rozvoj výtvarných aktivit. Brno: MU, 1993. ZELINKOVÁ,O.: Pedagogická diagnostika a individ.vzděl.program.Praha:Portál,2001 .

Požadavky

1. Účast na seminářích2. Seminární práce s obsahem kazuistiky dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami a uplatněním konkrétní diagnostické metody zadané vyučujícím.Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno

Garant

doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.