Předmět Pedagogické terapie (SPG / SPETE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SPETE - Pedagogické terapie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Pedagogická terapie v procesu výchovy2. Přístup k pedagogické terapii.3. Metody pedagogické terapie se zaměřením na dílčí poruchy4. Projekty k nápravě poruch užívané ve školství5. Metody reedukace specifických poruch učení6. Metody reedukace ADHD7. Metoda dobrého startu8. Lego-terapie.
Získané způsobilosti
Orientuje se v základních pojmech pedagogické terapie.Osvojuje si nejčastěji používané metody, techniky a terapeutické programy pro potřeby školství.Je schopen vypracovat základní terapeutický systém dle diagnózy jedince a etiologie poruchy nebo skupiny.Získá terapeutické kompetence v oblasti metod a technik reedukace a pedagogické terapie. Osvojí si dovednosti terapeutického přístupu k dítěti.
Literatura
PACLT, I. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1426-4.BOGDANOWICZ, M., SWIERKOSZOVÁ, J. Metoda dobrého startu. Ostrava, 1998. ISBN 80-902497-0-1.STANKOWSKI, A. Pedagogická terapie - možnost nebo nutnost. Ostrava: PdF OU, 2005. ISBN 80-7368-149-8.SWIERKOSZOVÁ, J. Sdecitické boruchy umečí. ( Specifické poruchy učení ). Ostrava: Pdf OU, 2005. ISBN 80-7368-042-4.TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-131-2.SWIERKOSZOVÁ, J. Specifické poruchy chování. Diagnostika - reedukace. Ostrava : OU, 2006. ISBN 80-7368-238-9.PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. ( ed. ). Terapie ve speciálně pedagogické péči. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-010-7.MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc:UP, 2005. ISBN 80-244-1075-3.MATĚJČEK, Z. Dyslexie, specifické poruchy učení. Jinočany : H+H, 1995. ISBN 80-85787-27-X.HORŃÁKOVÁ, M. Liečebná pedagogika. Bratislava : Perfekt, a.s., 1999. ISBN 80-8046-126-0.KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě, dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-429-9.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.
Požadavky
Účast na seminářích - 70%. Portfolio - vybrané úkoly a korespondenční úkoly ze základního distančního textu, doklady osobní angažovanosti při studiu předmětu. Písemný test - nejméně zvládnuto na 51%. Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno
Garant
PhDr. Jana Swierkoszová