Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Specifické poruchy učení a chování (SPG / SPUB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SPUB - Specifické poruchy učení a chování, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. SPU - speciální vzdělávací potřeby, současné legislativní ukotvení.2. SPU - základní terminologie.3. Příčiny a společné projevy.4. Jednotlivé typy SPU (3 semináře).5. Diagnostika SPU, diferenční diagnostika.6. Reedukace, IVP (3 semináře)7. Komplexní přístup při vzdělávání žáka se SPU (učitel, rodič, speciální pedagog, atd.)

Získané způsobilosti

Způsobilosti studenta:znalost poruch, které negativně ovlivňují školní úspěšnost dětí a mládeže a jsou spojeny s odchylkami funkce CNSznalost terminologie poruch, klíčových projevů, legislativy dovednost orientovat se v etiologii poruch, učitelské diagnostice, reedukacischopnost spolupráce s dalšími odborníky, s rodičikompetence diagnostické a reedukační

Literatura

KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě, dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-429-9.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.SWIERKOSZOVÁ, J. Sdecitické boruchy umečí. (Specifické poruchy učení). Ostrava : PdF OU, 2005. ISBN 80-7368-042-4.MICHALOVÁ, Z. Sondy do specifických poruch chování. Havlíčkův Brod, 2007. ISBN 80-7311-075-X.MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na 2. stupni a na střední škole. Praha : Tobiáš, 2004. ISBN 80-7311-021-0.POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5.POKORNÁ, V. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2.On-line katalogy knihoven.

Požadavky

75% docházka do seminářůAktivní účast na seminářiZpracovávání úkolů dle pokynů vyučujícího.Zápočtový test: studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b. započteno0 - 50 b. nezapočteno

Garant

PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.