Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Specifické poruchy učení, chování (SPG / SPUCH)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SPUCH - Specifické poruchy učení, chování, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

SPU - základní pojmy a definice.Historický exkurz do problematiky SPU.Příčiny SPU z vývojového hlediska - interdisciplinární přístup.Společné projevy SPU - jejich vzájemné vztahy.Specializace mozkových hemisfér, problematika sluchového, zrakového vnímání a dalších projevů.Charakteristické projevy dyslexie, nástin reedukace.Charakteristické projevy dysgrafie, nástin reedukace.Charakteristické projevy dysortografie, nástin reedukace.Charakteristické projevy dyskalkulie, nástin reedukace.Charakteristika ostatních typů SPU (dyspraxie, dyspinxie)Rizika SPU v předškolním věku, diagnostické manuály.Diagnotika SPU ve škole a školských poradenských zařízeních.Výstupy z školských poradenských zařízení směrem k žákům s SPU na základě legislativních opatření.Obecné formy a metody práce uplatňované při reedukaci SPU, IVP.

Literatura

SWIERKOSZOVÁ, J. Pedagogická diagnostika dětského vývoje pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava : Pdf OU, 2004. ISBN 80-7368-018-1.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. SWIERKOSZOVÁ, J. Sdecitické boruchy umečí. ( Specifické poruchy učení ). Ostrava : Pdf OU, 2005. ISBN 80-7368-042-4.&. BLAŠKOVÁ, R.,MATOUŠOVÁ, K., VAŇUROVÁ, M.,BLAŽEK, M.: Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido, 2000. KIRBYOVÁ, A.: Nešikovné dítě, dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha: Portál, 2000. KUMUROVITZOVÁ, M., NOVÁK, J.: Nauč mě počítat. Litomyšl: Augusta,1994. MATĚJČEK, Z.: Dyslexie, specifické poruchy učení. Jinočany: H a H,1995. MICHALOVÁ, Z.: Specifické poruchy učení na 2. stupni a na střední škole. Praha: Tobiáš, 2001. MUNDEN, A., ARCELUS, J.: Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál, 2002. NOVÁK, J.: Dyskalkulie , specifické poruchy počítání. Litomyšl: Augusta, 1997. POKORNÁ, V.: Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. RIEFOVÁ, S.: Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999. SWIERKOSZOVÁ, J.: Specifické poruchy učení a chování. In: Pedagogika III. Ostrava: OU, 1996. ZELINKOVÁ, O.: Poruchy učení. Praha: Portál, 2003 . &, &.

Požadavky

1. aktivní účast na seminářích - 80 % účast2. účast na náslechové praxi3. ústní zkouška z obsahu seminářů a doporučené literaturyStudenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

PhDr. Jana Swierkoszová

Vyučující

PhDr. Jana Swierkoszová