Předmět Reedukace specifických poruch učení 1 (SPG / SRSPU)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SRSPU - Reedukace specifických poruch učení 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1 Analýza dokumentů z PPP.2 Základní pedagogická diagnostika.3 Sestavení plánů reedukačních lekcí.4 Vlastní provádění reedukační činnosti s vybranou skupinou žáků.5 Vyhodnocení dosažených výsledků a návrh dalších opatření.
Získané způsobilosti
Je schopen analyzovat dokumenty ze školských poradenských zařízení.Je schopen provést pedagogickou diagnostiku specifických poruch učení.Je schopen se podílet na tvorbě IVP.Je schopen modifikovat stávající IVP.Je schopen sestavit krátkodobý reedukační plán na základě výsledků pedagogické diagnostiky a diagnostiky z PPP.Na základě stanoveného plánu je schopen připravit si obsah jednotlivých reedukačních lekcí.Umí pracovat se žáky, motivovat ho k řešení jednotlivých úkolů v rámci reedukační péče.Umí vyhodnotit dosažené výsledky za určité období.Navrhne další postupy v rámci reedukačních lekcí.
Literatura
NOVÁK, J. Dyskalkulie, specifické poruchy počítání. Litomyšl : Augusta, 1997. MATĚJČEK, Z. Dyslexie, specifické poruchy učení. Jinočany : H a H, 1995. RIEFOVÁ, S. F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-287-4.KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě, dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha : Portál, 2001. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Praha, 2003. TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-131-2.POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5.
Požadavky
Analýza dokumentů z PPPTvorba reedukačního plánuVedení reedukačních lekcíVyhodnocení dosdažených výsledků, návrh dalšího postupu.Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno
Garant
PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.