Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Speciálně pedagogic. diagnostika v praxi (SPG / SSPDX)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SSPDX - Speciálně pedagogic. diagnostika v praxi, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Semináře:Význam speciálně pedagogické diagnostiky v pedagogické praxi.Multidisciplinarita ve speciálně pedagogické diagnostice (spolupráce s PPP, SPC, SVP).Specifika školní zralosti a školní připravenosti u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.Metody diagnostikování v období předškolního a školního věku.Využití testových metod ve speciálně pedagogické diagnostice (modifikace standardních metod).Speciálně pedagogická diagnostika - východisko plánování, volby edukačních metod, stimulačních a korekčních postupůDiagnostické kompetence pedagoga.Cvičení:Vybrané oblasti speciálně pedagogické diagnostiky:Diferenční diagnostika v rámci problémů v oblasti práce a výkonuOrientační diagnostika sluchové poznávací činnostiOrientační diagnostika fonematické diferenciace

Získané způsobilosti

Dokáže vysvětlit význam speciálně pedagogické diagnostiky.Orientuje se v systému školských poradenských služeb.Osvojuje si specifika školní zralosti a školní připravenosti u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.Zná metody diagnostikování v období předškolního a školního věku.Osvojuje si diagnostické schopnosti vybraných klíčových dovedností u dětí/žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.Zpracovává výsledky diagnostiky a vytváří individuální plán edukace.Chápe obsah diagnostické kompetence pedagoga.

Literatura

SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G., SMOLÍK, F. Diagnostika jazykového vývoje. Praha, Grada, 2015. ISBN 9787-80-247-4239-.MATĚJČEK, Z. Dyslexie. Specifické poruchy čtení. Praha : H+H, 1999. ISBN 80-85787-27-X.DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-449-4.Zelinková, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.SWIERKOSZOVÁ, J. Pedagogická diagnostika dětského vývoje pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava : Ostravská univerzita, 2007. ISBN 80-7368-084.SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení. Praha, Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0405-3.KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.MERTIN, V., GILLERNOVÁ, I. (eds.). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-799-X.Vágnerová, M.. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.SWIERKOSZOVÁ, J. Specifické poruchy chování diagnostika - reedukace. Ostrava : OU, 2006. ISBN 80-7368-238-9.BEDNÁŘOVÁ, J. a V., ŠMARDOVÁ. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN 978-80-251-2569-4.POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5.PŘINOSILOVÁ, D. Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a její využití v praxi speciální pedagogiky. Brno : MU, 1997. ISBN 80-210-3354-1.BRIERLEY, J. 7 prvních let života rozhoduje. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7478-109-6.

Požadavky

Písemná příprava diagnostické činnosti dle zadání vyučující.Realizace modelové diagnostické situace.Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno

Garant

doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Sylvie SchönováMgr. Silvie Vaňková