Předmět Základy surdopedie (SPG / SSURD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SSURD - Základy surdopedie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Program seminářů předmětu SPG/SSURD ( 7 týdnů / 2 hod. )1. Vymezení základních termínů a pojmů oboru surdopedie; historický přístup ke vzdělávání sluchově postižených.2. Anatomie sluchového orgánu; metody vyšetření sluchu - sluchové zkoušky, audiometrie, screening3. Patologie sluchového analyzátoru - klasifikace, etiologie a symptomy sluchových vad4. Individuální sluchová protetika a kompenzační pomůcky pro sluchově postižené5. Komunikační styly - vizuálně-motorické komunikační systémy, odezírání, globální čtení, orální řeč a její charakteristika, prstová abeceda- jednoruční i dvojruční daktyl, znakové jazyky těžce sluchově postižených, reedukace sluch.vad6. Školy a zařízení pro sluchově postižené.7. Integrační tendence a socializace sluchově postižených u nás a v zahraničí.
Získané způsobilosti
Orientuje se v problematice surdopedieZná příčiny a stupně sluchových vadChápe specifika osobnosti sluchově postiženýchOvládá zásady komunikace s jedincem se sluchovým postiženímZískává kompetence k interakci v procesu edukace žáků se sluchovým postižením
Literatura
KRAHULCOVÁ - ŽATKOVÁ, B. Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Praha: Karolinum, 1994. POUL, J. Nástin vývoje vyučování neslyšících. Brno : MU, 1996. JANOTOVÁ, N., ŘEHÁKOVÁ, K. Surdopedie I ( Komunikace sluchově postižených). Praha, 1990. PULDA, M. Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno : MU, 1993. HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu I. Praha : FRPSP, 1997. LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin, 2002. ISBN 80-88824-18-4.NOVÁK, A. Foniatrie a pedaudiologie. Poruchy komuýnikace způsobené sluchovými vadami. Praha, 1994. NOVÁK, A. Foniatrie a pedaudiologie, Základy fyziologie a patofyziologie řeči, diagnostika a léčba poruch řeči. Praha, 1997. JANOTOVÁ, N. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha : Septima, 1996.
Požadavky
80% účast na seminářích, aktivitazkouška z vymezeného obsahu učivaStudenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.
Garant
Mgr. Igor Hampl, Ph.D.