Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy surdopedie (SPG / SSURD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SSURD - Základy surdopedie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Program seminářů předmětu SPG/SSURD ( 7 týdnů / 2 hod. )1. Vymezení základních termínů a pojmů oboru surdopedie; historický přístup ke vzdělávání sluchově postižených.2. Anatomie sluchového orgánu; metody vyšetření sluchu - sluchové zkoušky, audiometrie, screening3. Patologie sluchového analyzátoru - klasifikace, etiologie a symptomy sluchových vad4. Individuální sluchová protetika a kompenzační pomůcky pro sluchově postižené5. Komunikační styly - vizuálně-motorické komunikační systémy, odezírání, globální čtení, orální řeč a její charakteristika, prstová abeceda- jednoruční i dvojruční daktyl, znakové jazyky těžce sluchově postižených, reedukace sluch.vad6. Školy a zařízení pro sluchově postižené.7. Integrační tendence a socializace sluchově postižených u nás a v zahraničí.

Získané způsobilosti

Orientuje se v problematice surdopedieZná příčiny a stupně sluchových vadChápe specifika osobnosti sluchově postiženýchOvládá zásady komunikace s jedincem se sluchovým postiženímZískává kompetence k interakci v procesu edukace žáků se sluchovým postižením

Literatura

KRAHULCOVÁ - ŽATKOVÁ, B. Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Praha: Karolinum, 1994. POUL, J. Nástin vývoje vyučování neslyšících. Brno : MU, 1996. JANOTOVÁ, N., ŘEHÁKOVÁ, K. Surdopedie I ( Komunikace sluchově postižených). Praha, 1990. PULDA, M. Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno : MU, 1993. HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu I. Praha : FRPSP, 1997. LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin, 2002. ISBN 80-88824-18-4.NOVÁK, A. Foniatrie a pedaudiologie. Poruchy komuýnikace způsobené sluchovými vadami. Praha, 1994. NOVÁK, A. Foniatrie a pedaudiologie, Základy fyziologie a patofyziologie řeči, diagnostika a léčba poruch řeči. Praha, 1997. JANOTOVÁ, N. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha : Septima, 1996.

Požadavky

80% účast na seminářích, aktivitazkouška z vymezeného obsahu učivaStudenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

Mgr. Igor Hampl, Ph.D.