Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika základní školy speciální (SPG / SUDSS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SUDSS - Didaktika základní školy speciální, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Charakteristika RVP ZŠS (vzdělávací oblasti, obory)2. Specifičnost vzdělávání žáků ZŠ speciální3. Didaktické zásady uplatňované u žáků ZŠ speciální.4. Didaktické metody, modifikované a speciální5. Metodika počátečního čtení, rozvoj čtenářských dovedností, sociální čtení6. Metoda globálního čtení7. Metodika počátečního psaní8. Metodika řečové výchovy9. Metodika výuky matematiky na základní škole speciální10. Metodika esteticko-výchovných předmětů11. Role tělesné výchovy a metodika rozvoje tělovýchovných dovedností12. Metodika osvojení a rozvoje pracovních dovedností13. Metodické postupy ve výuce informačních a komunikačních technologií.14. Edukační proces u žáků se smyslovým postižením. Systém péče. Osobnost zrakově postiženého jedince. Specifičnost vyučovacího procesu. Využití speciálních pomůcek.15. Edukační proces u žáků s PAS. Systém péče. Osobnost jedince s PAS. Specifika vyučovacího procesu, metody a formy práce. Strukturované vyučování. Komunikační systém VOKS.16. Edukační proces u žáků s tělesným postižením. Systém péče. Osobnost jedince s tělesným postižením. Specifičnost vyučovacího procesu.17. Edukační proces u žáků se souběžným postižením více vadami. Problematika DMO. Problematika hluchoslepoty. Definice kombinovaného postižení. Systém péče. Specifičnost vyučovacího procesu.

Získané způsobilosti

Orientace v problematice vzdělávání žáků speciální ZŠ s důrazem na metodiku jazykového vyučování.Orientace v metodice rozvoje základních matematických operací v rozsahu elementární matematiky a v metodice pracovní výchovy. Získá schopnost vypracovat školní vzdělávací program v intencích vzdělávacích oblastí RVP a zvládnutí metodiky vypracování individuálního vzdělávacího plánu na základě speciálně pedagogické diagnostiky.Orientuje se v reedukačním a terapeutickém procesu ve kontextu výchovně vzdělávacího procesu na ZŠ speciální.

Literatura

FRANIOK, P. Vzdělávání osob s mentálním postižením. 3. vyd. Ostrava : PdF OU, 2008. PIPEKOVÁ, J. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno: MSD, 2006. ISBN 80-86633-40-3.SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-060-3.KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ, Z. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-887-2.ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha:Portál., 2006. ISBN 80-7367-060-7.VÍTKOVÁ, M. (ed.). Otázky speciálně pedagogického poradenství. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-86633-8-x.ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie - teoretické základy a metodika. Praha, Parta, 2003. ISBN 80-7320-039-2.Rámcový vzdělávací program pro základní školu speciální. Praha, 2008. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : s přílohou upravující vzělávání žáků s lehkým mentálním postižením. VÚP 2005. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno:Paido, 2006. ISBN 80-7315-134-0.

Požadavky

Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

doc. PhDr. Jaroslav Kysučan, CSc.

Vyučující

doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.doc. PhDr. Jaroslav Kysučan, CSc.