Předmět Surdopedie (SPG / SURDR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SURDR - Surdopedie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vymezení základních termínů a pojmů oboru surdopedie; historický přístup ke vzdělávání sluchově postižených.2. Anatomie sluchového orgánu; metody vyšetření sluchu - sluchové zkoušky, audiometrie, screening3. Patologie sluchového analyzátoru - klasifikace, etiologie a symptomy sluchových vad4. Individuální sluchová protetika a kompenzační pomůcky pro sluchově postižené5. Komunikační styly - vizuálně-motorické komunikační systémy, odezírání, globální čtení, orální řeč a její charakteristika, prstová abeceda- jednoruční i dvojruční daktyl, znakové jazyky těžce sluchově postižených, reedukace sluch. vad6. Školy a zařízení pro sluchově postižené.7. Integrační tendence a socializace sluchově postižených u nás a v zahraničí.
Získané způsobilosti
Orientuje se v problematice surdopedieZná příčiny a stupně sluchových vadChápe specifika osobnosti sluchově postiženýchOvládá zásady komunikace s jedincem se sluchovým postiženímZískává kompetence k interakci v procesu edukace žáků se sluchovým postižením
Literatura
JANOTOVÁ, N. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha : Septima, 1996. JANOTOVÁ, N. Kapitoly o integraci sluchově postižených dětí. Praha : Septima, 1996. KRAHULCOVÁ - ŽATKOVÁ, B. Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Praha : Karolinum, 1994. POUL, J. Nástin vývoje vyučování neslyšících. Brno : MU, 1996. JANOTOVÁ, N., ŘEHÁKOVÁ, K. Surdopedie I ( Komunikace sluchově postižených). Praha, 1990. PULDA, M. Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno : MU, 1993. HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu I. Praha : FRPSP, 1997.
Požadavky
Zápočet: Účast na seminářích a aktivita. Zápočtový test z pojmů a otázek z vymezeného obsahu učiva.Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.