Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SZZ - Surdopedie (SPG / SZZSU)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / SZZSU - SZZ - Surdopedie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Aktuální verze rozpracovaných okruhů surdopedie je publikovaná na portálu OU:Pedagogická fakulta - katedry -Katedra speciální pedagogiky - Studium - Okruhy ke státním závěrečným zkouškám - Speciální pedagogika NMgr.

Získané způsobilosti

Završení systematické profesní přípravy a prokázání teoretických znalostí i schopnosti jejich využití ve speciálně pedagogické praxi.

Literatura

POTMĚŠIL, M. Čtení k surdopedii. Olomouc, 2003. ISBN 80-244-0766-3.PULDA, M. Integrovaný žák se sluchových postižením na základní škole. Praha, 2004. ISBN 80-210-2481-X.KRAHULCOVÁ-ŽATKOVÁ, B. Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Praha, 1994. KRONUSOVÁ, M. Možnosti poskytování tlumočnických služeb pro neslyšící. Praha, 2008. ISBN 978-80-87218-12-9.KOSINOVÁ, B. Neslyšící jako jazyková a kulturní menšina - kultura neslyšících. Praha, 2008. ISBN 978-80-87153-94-9.STRNADOVÁ, V. Odezírání jako schopnost. Praha, 2008. ISBN 978-80-87218-05-1.SOURALOVÁ, E., HORÁKOVÁ, R. Problematika osob s hluchoslepotou a kontaktní tlumočení u hluchoslepých preferujících český znakový jazyk. Praha, 2008. ISBN 978-80-87218-08-2.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha, 2004. ISBN 80-7178-802-3.JANOTOVÁ, N. Reedukace sluchu SP dětí v předškolním věku. Praha, 1996. JANOTOVÁ, N. Rozvíjení zrakového vnímání a odezírání sluchově postižených dětí. Praha, 1996. ISBN 80-85801-84-1.REDLICH, K., CODA. Slyšící děti neslyšících rodičů. Praha, 2008. ISBN 978-80-87153-97-0.PULDA, M. Surdopedie. Olomouc : UP, 1992. PULDA, M. Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno : MU, 1992. KOMORNÁ, M. Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením c ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce. Praha, 2008. ISBN 978-80-87218-18-1.VOTAVA, J. a kol. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. Praha, 2005. ISBN 80-246-0708-5.POTMĚŠIL, M. Úvodní stati k výchově a vzdělávání sluchově postižených. Praha, 1999. ISBN 80-7168-744-8.HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. Praha, 1999. ISBN 80-7216-096-6.

Požadavky

Student má prokázat úroveň teoretických znalostí z oblasti surdopedie u osob se zdravotním postižením na úrovni vysokoškolského studia. Zároveň musí své poznatky doplňovat vhodnými příklady v souvislosti s poskytováním surdopedické intervence. Student má být schopen uplatnit vlastní zkušenosti ze speciálně pedagogické praxe a vhodně je propojit se svým teoretickým výkladem.

Garant

doc. PhDr. Jaroslav Kysučan, CSc.doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.