Předmět Pedagogická diagnostika dětského vývoje (SPG / WNDDV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / WNDDV - Pedagogická diagnostika dětského vývoje, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. blok:-Pedagogická diagnostika v našich zemích v historickém nástinu.-Předmět, aktéři a typy pedagogické diagnostiky.-Základní potřeby.-Základní metody pedagogické diagnostiky.2. blok:-Charakteristika předškolního věku.-Diagnostika jednotlivých oblastí (motorika, zrakové, sluchové vnímání, vnímání tělového schématu, percepčně-kognitivní vývoj) u dětí předškolního věku.-Školní zralost a školní připravenost.-Průběh zápisu do 1. třídy ZŠ.3. blok:-Charakteristika mladšího školního věku.-Úroveň zrakového a sluchového vnímání, prostorové orientace a tělového schématu u dětí mladšího školního věku.-Lateralita a problémy s ní související.-Oblasti pedagogické diagnostiky v základní škole.-Diagnostika sociálních vztahů ve třídě.
Získané způsobilosti
Osvojuje si základní kategorie v oblasti diagnostiky dětského vývoje .Specifikovat charakteristiky motorického vývoje dítěte v předškolním věku. Rozpoznat úroveň poznávacích procesů v předškolním věku.Orientuje se v problematice školní zralosti a školní připravenosti.Zná a umí aplikovat základní diagnostické metody, zejména pozorování.Zná problematiku diagnostiky laterality.Umí se stavit anamnézu dítěte a vysvětlit rodičům její důležitost.Rozliší úroveň poznávacích procesů u žáků mladšího školního věku.Diagnostikuje jednotlivé oblasti - osobnost žáka, školní prostředí, rodinné prostředí.Umí sestavit a adekvátně využít didaktické testy.je schopen diagnostikovat sociální vztahy ve třídě.
Literatura
SWIERKOSZOVÁ, J. Anamzéza. In Pedagogická a psychologická diagnostika pro učitele na ZŠ, Ed Mertin, V., Budinská, M., Ciprová, J. Praha : Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s. r. o., 2006. HRABAL, V. st., HRABAL, V ml. Diagnostika: pedgogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0319-5.ZELINKOVÁ,O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha, Portál., 2001. SWIERKOSZOVÁ, J. Pedagogická diagnostika dětského vývoje pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava: Pdf OU, 2004. ISBN 80-7368-018-1.SPÁČILOVÁ, H. Pedagogická diagnostika v primární škole I. Olomouc : Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0568-7.ALLEN, K. E., MAROTZ, L. R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do osmi let. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4.
Požadavky
Požadavky na studenta:1. Vypracovat úkoly zadané vyučujícím.2. Úspěšné splnění testu.Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno
Garant
PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.PhDr. Jana Swierkoszová