Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Etopedická diagnostika (SPG / WNEDG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / WNEDG - Etopedická diagnostika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Teoretické koncepty etopedické diagnostiky v praxi- Diagnostika v psychologické, v lékařské a ve školské praxi- Institut ústavní a ochranné výchovy, integrovaný pedagogicko-psychologický systém- Reedukační proces, metody, techniky reedukace- Teoretické koncepty a intervenční přístupy v etopedické praxi- Osobnost speciálního pedagoga - etopeda, jeho kompetence- Problémové chování dětí v předškolním a školním věku- Problémové chování dětí školního věku a v období adolescence- Problémové chování osob v období dospělosti a stáří- Klasifikace problémového chování a poruch chování dle mezinárodně uznávaných standardů- Terapeutické programy pro etopedickou intervenci, včetně činnosti NNO- Repetitorium učiva

Získané způsobilosti

- orientuje se v teoretických diagnostických konceptech, v aplikaci diagnostických metod a nástrojů- kriticky vyhodnocuje význam ústavní a ochranné výchovy, systému poradenství- chápe souvislosti sociomoriálního dotčených cílových skupin- orientuje se v terapeutických programech, v psychologických formách intervence

Literatura

ŘÍČAN, P. Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.HRABAL, V. st., HRABAL, V ml. Diagnostika: pedgogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0319-5.JANKŮ, K. Dítě s poruchou chování a emocí. Ostrava : PdFOU, 2009. ISBN 978-80-7368-764-9.STANKOWSKI, A. Etopedie. Úvod do resocializační pedagogiky. Ostrava : PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-257-2.POKORNÁ, V. Inkluzivní a kognitivní edukace. 1. vydání. Praha : Univerzita Karlova, 2006. ISBN 80-7290-258-X.VOJTOVÁ, H. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. Brno : MSD, 2010. ISBN 978-80-210-5159-1.BOUČEK, J. Obecná psychiatrie. Univerzita Palackého v Olomouci, 2001. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-7367-326-0.DITTRICH, P. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Jinočany : H § H, 1993. ISBN 80-85467-06-2.VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. (eds.). Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.EMERSON, E. Problémové chování u lidí s mentální retardací a autismem. Praha : Portál, 2008. MALÁ, E., PAVLOVSKÝ, P. Psychiatrie. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-700-0.BOUČEK, J. a kol. Speciální psychiatrie. Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. SWIERKOSZOVÁ, J. Specifické poruchy chování. Ostrava : PdF OU, 2006. TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti, jak jednat s velmi neklidnými dětmi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-131-2.DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVÁ, M. Učitel: Příprava na profesi. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. a kol. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha : Portál, 2007. VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. 1. vydání. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0015-3.ZVOLSKÝ, P. Obecná psychiatrie. Praha : Karolinum, 1994. ISBN 80-7184-681-3.KOMÁRIK, E. Pedagogika emocionálně a sociálně narušených. Bratislava : PdF UK, 1998. ISBN 80-223-1289-4.POKORNÁ, V. Poruchy chování a jejich náprava. 1. vydání. Praha : PF UK, 1993. ISBN 80-7066-600-5.PRAŠKO, J. Poruchy osobnosti. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-558-5.BLATNÍKOVÁ, Š., NETÍK, K. Predikce kriminality. Praha : Institut pro kriminologii a sociální prevenci, 2008. ISBN 978-80-73338-075-.ŘEHULKA, E. Prevence závislosti ve škole. Brno : MSD, 2008. ISBN 978-80-7392-077-7.PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. 1. vydání. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-399-4.VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-7184-488-8.JEŽEK, S. (ed.). Sociální klima školy I. Brno : MSD, 2003. ISBN 80-86633-13-6.VANÍČKOVÁ, E. Tělesné tresty pro děti. Definice - popis - následky. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0814-0.NĚMEC, J., VOJTOVÁ, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Brno : Paido, 2009. ISBN 978-80-210-5033.JESENSKÝ, J. Základy komprehensivní speciální pedagogiky. Hradec Králové : Gaudeamus, 2000. ISBN 80-7041-196-1.

Požadavky

- pravidelná docházka na semináře (min. 80%) a přednášky - aktivní účast ve výuce- zpracování zadaného úkolu a jeho prezentace na semináři- ústní zkouškaStudenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.