Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Edukace osob s mentálním postižením (SPG / WNEPS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / WNEPS - Edukace osob s mentálním postižením, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Charakteristika Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - přílohy pro vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.2. Charakteristika Rehabilitačního vzdělávacího programu.3. Charakteristika Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu speciální - díl I. vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením.4. Charakteristika Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu speciální - díl II. vzdělávání žáků s těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami.5. Charakteristika Rámcového vzdělávacího programu pro praktickou školu dvouletou a jednoletou.6. Specifika edukačního procesu u dětí a žáků s mentálním postižením.7. Didaktické zásady uplatňované v edukaci žáků s mentálním postižením.8. Vyučovací metody uplatňované v edukaci žáků s mentálním postižením.9. Didaktické pomůcky a jejich funkce ve vzdělávání žáků s mentálním postižením.10. Terapie v edukaci žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami.11. Problematika osobnostního rozvoje v ústavní péči (včetně problematiky geragogiky).12. Alternativní pedagogické proudy a systémy a jejich uplatnění v edukaci osob s mentálním postižením.V seminářích se navazuje na témata přednášek a daná problematika se dále rozšiřuje.

Získané způsobilosti

Orientuje se v kurikulárních dokumentech pro vzdělávání žáků s MP.Orientuje se v didaktických zásadách a metodách uplatňovaných ve výchově a vzdělávání žáků s MP.Je způsobilý uplatňovat didaktické aspekty ve výchově a vzdělávání žáků s PAS.Získává orientaci v alternativních proudech pedagogiky.

Literatura

ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-060-7.PIPEKOVÁ, J. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno: MSD, 2006. ISBN 80-86633-40-3.VALENTA, M., MuLLER, O. Psychopedie - teoretické základy a metodika. Praha : Parta, 2003. ISBN 80-7320-039-2.FRANIOK, P. Vzdělávání osob s mentálním postižením. 3. vyd. Ostrava : PdF OU, 2008. SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-060-3.KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ, Z. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-887-2.VÍTKOVÁ, M. (ed.). Otázky speciálně pedagogického poradenství. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-86633-8-x.ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno:Paido, 2006. ISBN 80-7315-134-0.

Požadavky

Zkouška z okruhů uvedených v Požadavcích. Vypracování třídního vzdělávacího plánů - pro 1 předmět v urč. ročníku.Zkušební okruhy:1. Charakteristika Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - přílohy pro vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.2. Charakteristika Vzdělávacího programu pomocná škola a přípravný stupeň pomocné školy.3. Charakteristika Rehabilitačního vzdělávacího programu.4. Charakteristika Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu speciální - 1. část.5. Charakteristika Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu speciální - 2. část.6. Charakteristika Rámcového vzdělávacího programu pro praktickou školu dvouletou a jednoletou.7. Specifika edukačního procesu u dětí a žáků s mentálním postižením.8. Didaktické zásady uplatňované v edukaci žáků s mentálním postižením.9. Vyučovací metody uplatňované v edukaci žáků s mentálním postižením.10. Didaktické pomůcky a jejich funkce ve vzdělávání žáků s mentálním postižením.11. Problematika osobnostního rozvoje v ústavní péči (včetně problematiky geragogiky).12. Alternativní pedagogické proudy a systémy a jejich uplatnění v edukaci osob s mentálním postižením.Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.doc. PhDr. Jaroslav Kysučan, CSc.