Předmět Logopedická intervence (SPG / WNLGI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / WNLGI - Logopedická intervence, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. úrovně logopedické intervence (diagnostika, terapie, prevence)2. logopedická intervence v raném a předškolním věku (úloha logopeda, poradenství, legislativní opatření)3. logopedická prevence (primární a sekundární, cíle, principy)4. logopedická terapie (cíle, metody, principy a pomůcky)5. logopedická terapie u dětí s opožděným vývojem řeči6. terapeutické přístupy u dětí s narušeným vývojem řeči7. terapie dyslalie8. terapie vývojové dysfázie9. aktuální terapeutické strategie u dětí s poruchami CNS (dysartrie)10. preventivní terapie koktavosti a terapeutické postupy u incipientní a fixované koktavosti u dětí školního věku11. dysfagie, orofaciální stimulace12. poruchy hlasu, prevence, terapie, hlasová hygiena
Získané způsobilosti
- mí popsat úrovně a cíle logopedické intervence- chápe smysl logopedické intervence v raném a předškolním věku- je způsobilý aplikovat principy logopedické prevence- získává schopnost řídit proces lofopedické terapie- upevňuje si dovednosti logopedické terapie u dětí s OVŘ- osvojuje si terapeutické přístupy u dětí s NVŘ- plánuje proces logopedické terapie dyslalie- rozvíjí schopnost realizovat terapii vývojové dysfázie- interpretuje a analyzuje terapeutické strategie u dětí s poruchami CNS- analyzuje a interpretuje terapie koktavosti- chápe vazby primárních a sekundárních funkcí mluvidel v širším pojetí- aplikuje principy hlasové hygieny a orientuje se v oblasti poruch hlasu
Literatura
ZEZULKOVÁ, E. Logopedická prevence v předškolním věku (elektronický zdroj). 2. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. ISBN 978-80-7368-562-1.https://portal.osu.cz/wps/portal/https://portal.osu.cz/wps/portal/https://portal.osu.cz/wps/portalLECHTA, V. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-901-9.nullKUTÁLKOVÁ, D. Mutismus. Metodika reedukace. Praha - Septima, 2007. ISBN 978-80-7216-241-3.DELL, C. W. Koktavost u dětí školního věku. Manuál pro logopedickou intervenci. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-075-1.KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově opožděných dětí. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-91-5.KREJČÍKOVÁ, J., KAPROVÁ, Z. Náměty pro logopedickou prevenci. Praha : Fortuna, 1999. ISBN 807168-691-3.GANGALE, D. C. Rehabilitace v orofaciální oblasti. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0534-6.DVOŘÁK, J. Slovní patlavost - verbální dyspraxie. Žďár nad Sázavou, 1999. ISBN 80-902536-0-1.FRASER, M. Svépomocný program při koktavosti. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-352-8.
Požadavky
Prezentace návrhu terapeutického postupu u dítěte s OVŘPrezentace návrhu terapeutického postupu u dítěte s dyslaliíPrezentace návrhu terapeutického postupu u dítěte s vývojovou dysfáziíPovinná účast na odborném semináři (konferenci, workshopu) s logopedickou tematikou. Student si volí aktivitu dle vlastního výběru, do konce zkouškového období doloží potvrzení o účasti.Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno
Garant
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Vyučující
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.