Předmět Poruchy autistického spektra (SPG / WNPAS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / WNPAS - Poruchy autistického spektra, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vývoj a změny přístupů k dětskému autismu, demografické charakteristiky2. Charakteristické projevy, deficity a chování3. Popis jednotlivých poruch autistického spektra4. Diagnostika poruch autistického spektra5. Diferenciální diagnostika6. Intervence u osob s poruchou autistického spektra7. Edukace jedinců s autismem, povinnost školní docházky8. Metoda strukturovaného učení, Teacch program9. Klíčové oblasti rozvoje10. Poradenství11. Organizace pro podporu osob s autismem12. Srovnání se zahraničním
Získané způsobilosti
- Na konci tohoto semináře bude student schopen vysvětlit termíny - charakteristika autismu a spektrum autistických poruch, Aspergerův syndrom, etiologie, diagnostika, specifické problémy spojené s autismem, triáda postižení, alternativní formy komunikace u jedinců s diagnózou autismus- Student bude umět vytvořit speciální didaktické pomůcky- Bude schopen popsat systém vzdělávání určený žákům s poruchami autistického spektra- Dokáže charakterizovat metodu strukturovaného učení
Literatura
ČADILOVÁ, V. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2.ATTWOOD, T. Aspergerův syndrom. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-979-8.GILLBERG, E., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-856-2.VOCILKA, M. Autismus a možnosti výchovné praxe. 1. vydání. Praha : Septima, 1995. ISBN 80-85801-58-2.JELÍNKOVÁ, M. Autismus I. - problémy komunikace dětí s autismem. Praha : IPPP ČR, 1999. JELÍNKOVÁ, M. Autismus II. - problémy v sociálních vztazích dětí s autismem. Praha : IPPP ČR, 2000. JELÍNKOVÁ, M. Autismus III. - problémy s představivostí u dětí s autismem. Praha : IPPP ČR, 2000. HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. Dětský autismus. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-813-9.ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Edukačně-hodnotící profil dítěte s poruchou autistického spektra (do 7 let). Praha : IPPP ČR, 2004. ISBN 80-86856-02-X.PEETERS, T. Od teorie k výchovně-vzdělávací intervenci. Praha : Scientia, 1998. ISBN 80-7183-114-X.on-line katalogy knihoven. THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-091-7.SCHOPLER, E. Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-199-1.BONDY, A., FROST, L. Vizuální komunikační strategie v autismu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2053-1.
Požadavky
Účast na seminářích - 80%Samostudium odborné literaturyTvorba didaktické pomůcky Aktivita při řešení úkolů zadaných vyučujícím (recenze, diskuse...)Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno
Garant
doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Petr Adamus, Ph.D.PhDr. Petr Adamus, Ph.D.