Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Surdopedie (SPG / WNSUR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / WNSUR - Surdopedie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Základy surdopedie - repetitorium- Osobnost a specifika vývoje osob se sluchovým postižením- Neslyšící jako jazyková a kulturní menšina- Kompenzační pomůcky pro osoby se sluchovým postižením- Specifické neverbální projevy osob se sluchovým postižením- Psaná čeština českých neslyšících - čeština jako cizí jazyk- Odezírání jako schopnost - zrakové funkce při odezírání, technické složky a jazykové aspekty odezírání, psychické funkce a vliv sociální zkušenosti na odezírání, jeho možnosti a omezení- Rozvoj zrakové a sluchové percepce u dětí se sluchovým postižením- Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením- Vzdělávací přístupy a metody při výuce sluchově postižených žáků a studentů- Problematika integrace žáků a studentů se sluchovým postižením- Vzdělávání osob s duálním senzorickým postižením - problematika hluchoslepoty- Vzdělávací přístupy a metody při výuce sluchově postižených žáků a studentů- Slyšící děti neslyšících rodičů

Získané způsobilosti

Orientuje se v problematice surdopedieZná a chápe specifika osobnosti sluchově postiženýchChápe a respektuje skupinu neslyšících jako jazykovou a kulturní menšinuOvládá zásady komunikace s osobami se sluchovým postiženímZná zásady a možnosti rozvoje sluchové a zrakové percepce u dětí se sluchovým postižením a získává k jejich rozvoji dovednostOrientuje se v možnostech vzdělávání žáků a studentů se sluchovým postiženímZná surdopedické zásady, vzdělávací přístupy a metodyOrientuje se v problematice duálního senzorického postižení

Literatura

POTMĚŠIL, M. Čtení k surdopedii. Olomouc, 2003. ISBN 80-244-0766-3.HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. Praha, 1999. ISBN 80-7216-096-6.REDLICH, K. CODA - slyšící děti neslyšících rodičů. Praha, 2008. ISBN 978-80-87153-97-0.KRONUSOVÁ, M. Možnosti poskytování tlumočnických služeb pro neslyšící. Praha, 2008. ISBN 978-80-87218-12-9.PULDA, M. Integrovaný žák se sluchových postižením na základní škole. Praha, 2004. ISBN 80-210-2481-X.KRAHULCOVÁ-ŽATKOVÁ, B. Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Praha, 1994. KOSINOVÁ, B. Neslyšící jako jazyková a kulturní menšina - kultura neslyšících. Praha, 2008. ISBN 978-80-87153-94-9.STRNADOVÁ, V. Odezírání jako schopnost. Praha, 2008. ISBN 978-80-87218-05-1.SOURALOVÁ, E., HORÁKOVÁ, R. Problematika osob s hluchoslepotou a kontaktní tlumočení u hluchoslepých preferujících český znakový jazyk. Praha, 2008. ISBN 978-80-87218-08-2.JANOTOVÁ, N. Reedukace sluchu SP dětí v předškolním věku. Praha, 1996. JANOTOVÁ, N. Rozvíjení zrakového vnímání a odezírání sluchově postižených dětí. Praha, 1996. ISBN 80-85801-84-1.POTMĚŠIL, M. Úvodní stati k výchově a vzdělávání sluchově postižených. Praha, 1999. ISBN 80-7168-744-8.

Požadavky

80% účast na cvičeníchaktivita a plnění zadaných úkolůZkouška z vymezeného obsahu učivaStudenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

Mgr. Igor Hampl, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Igor Hampl, Ph.D.Mgr. Igor Hampl, Ph.D.