Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strukturované učení a autismus (SPG / WUPAS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / WUPAS - Strukturované učení a autismus, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Seznámení se základní problematikou poruch autistického spektra a jejich vliv na vývoj osobnosti dítěte.Kombinované postižení, poruchy autistického spektra, zrakové postižení, mentální retardace.Strukturované učení jako základ výchovných a vzdělávacích metod, vliv na předškolní vzdělávání.Metodika strukturovaného učení ve výuce trivia podle osnov základní školy praktické.Možnosti strukturovaných úkolů v předmětech VV, HV, TV, PV.Aplikace strukturovaného učení v mimoškolních činnostech, formy terapií.Legislativní podmínky edukace žáka s kombinovaným postižením, poradenský systém.Tvorba individuálního vzdělávacího plánu.Praktický nácvik výuky Braillova písma, výroba strukturovaných úkolů pro žáky s těžkým zrakovým postižením a autismem.Seznámení s výukou práce na počítači s hlasovým výstupem a práce s Braillským řádkem.Komparace funkce asistenta pedagoga a osobního asistenta.Příprava na vyučování a sestavování modelových hodin.TEACCH program jako forma celoživotní podpory osob s autismem.

Získané způsobilosti

Student bude schopen orientovat se v charakteristice jedinců s poruchami autistického spektra a jejich edukaci. Získá dovednosti využívat strukturované učení ve výchovně vzdělávacím prosesu jedinců s autismem a schopnosti sestavovat strukturované úkoly ve výuce trivia.

Literatura

GILLBERG, E., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-856-2.SCHOPLER, E., MESIBOV, G. Autistické chování. Praha, 1997. ISBN 80-7178-133-9.VERMEULEN, P. Autistické myšlení. Praha, 2006. ISBN 80-247-1600-3.ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-060-7.on-line katalogy knihoven. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-091-7.SCHOPLER, E. Příběhy dětí s autismem a příbuznými poruchami vývoje. Praha, 1999. ISBN 80-7178-202-5.BARTOŃOVÁ, M., BAZALOVÁ, B., PIPEKOVÁ, J. Psychopedie. Brno, 2007. ISBN 987-80-7315-161-4.VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie - teoretické základy a metodika. Praha, 2007. ISBN 978-807320-099-2.BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-866633-37-3.BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno : Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-158-4.ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Strukturované učení. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-475-5.VILÁŠKOVÁ, D. Strukturované učení pro žáky s autismem. Praha, 2006. ISBN 80-7216-233-0.ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Tvorba individálních vzdělávacích plánů pro děti s poruchami autistického spektra. Praha, 2006. ISBN 80-86856-17-8.

Požadavky

Student vypracuje přípravu na vyučovací hodinu s kompozicí strukturovaných úloh.Studenti jsou hodnoceni následovně:51 - 100 b započteno0 - 50 b nezapočteno

Garant

Mgr. Dagmar Vilášková

Vyučující

Mgr. Dagmar ViláškováMgr. Dagmar Vilášková