Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Specifické poruchy učení a chování (SPG / XPUCH)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPG / XPUCH - Specifické poruchy učení a chování, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

XPUCH -Přehled probírané látky:1. Specifické poruchy učení a chování (dáleSPUCH) - Základní pojmy a definice2. Příčiny specifických poruch učení (dále SPU)3. Diagnostika a diferenční diagnostika SPU4. Problematika sluchové percepce, vnímání a reprodukce rytmu, zrakové percepce,lateralita, dominance a specializace mozkových hemisfér, pravolevá orientace, prostorová orientace, motorika a řeč u dětí se SPU5. Neverbální poruchy učení, dyspraxie6. Děti a mládež s SPU na 2.st. ZŠ a školách středních, rizika SPU v předškolním věku7. Specifické poruchy chování, LMD, ADHD, hyperkinetický syndrom8 Obecná doporučení pro reedukaci, legislativa, odborný posudek, zpráva z PPP, individuální vzdělávací program9. Reedukace, kompenzace, pedagogická terapie u dětí s dyslexií, dysgrafií, dysorogtafií, dyskalkulií, dyspraxií10.Škola také pro rodiče - jak pracovat s rodiči žáků se SPUCH.

Literatura

SWIERKOSZOVÁ, J. Pedagogická diagnostika dětského vývoje pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava : Pdf OU, 2004. ISBN 80-7368-018-1.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. SWIERKOSZOVÁ, J. Sdecitické boruchy umečí. ( Specifické poruchy učení ). Ostrava : Pdf OU, 2005. ISBN 80-7368-042-4.MATĚJČEK, Z. Dyslexie, specifické poruchy učení. Jinočany : H a H, 1995. KIRBYOVÁ, A. Nešikovné dítě, dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha : Portál, 2000. ZELINKOVÁ,O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001.

Požadavky

Písemný test na základě obsahů seminářů a doporučené literatury.Studenti jsou hodnoceni následovně:A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.

Garant

PhDr. Jana Swierkoszová

Vyučující

PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.