Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dramatická výchova v prim. vzdělávání 2 (UCV / DRV2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UCV / DRV2 - Dramatická výchova v prim. vzdělávání 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přehled probírané látky :1. Příprava ročního plánu na řízení (vedení) výuky DV a práce s osnovami DV - cíle, obsahy, témata, náměty, metody, diagnostika dětí, OSR dětí i učitele, pravidla a komunikace).2. Plánování a řízení (vedení) výuky DV - cíle, obsahy, témata, náměty, metody, osobnostní a sociální rozvoj dětí i učitele, pravidla a komunikace důležité oblasti zkušeností dítěte, sebehodnocení dítěte.3. Osobnost dítěte mladšího školního věku v DV a její psychický a somatický vývoj podporovaný postupy dramatického umění.4. Aktuální oblasti zkušeností dětí - jejich analýza na základě diagnostiky dětí, osnov DV a odborné i jiné literatury.5. DV v primární škole jako samostatný předmět, metody v jiných předmětech a naplňování průřezových témat - výhody a úskalí jednotlivých uplatnění.6. Možností, které nabízí DV k rozvíjení klíčových kompetencí (personální a sociální, učení, komunikace, řešení problémů, občanské a pracovní).7. Osobnost učitele v DV - jeho předpoklady, schopnosti a dovednosti, znalosti, zkušenosti, seberozvíjení a další vzdělávání.8. Reflexe a sebereflexe z hodin DV - kombinace učení a pozorování výuky DV: zápis činnosti učitele a dětí v časovém harmonogramu, písemné vypracování protokolu s doplněním sledovaných jevů a jejich následná analýza (rozbor).9. Hodnocení - reflexe a sebereflexe dětí i učitele, zjišťování a ověřování kvality učení, různé způsoby hodnocení: verbální, pohybové, písemné; společné, ve skupinkách, jednotlivě atd.

Získané způsobilosti

- aplikuje a prohlubuje znalosti a dovednosti i z jiných předmětů k osobnosti dítěte mladšího školního věku a k didaktice v úkolech zaměřených na praxi- vypracuje 3 pozorovací protokoly s didaktickou analýzou výuky dramatické výchovy (téma, cíle - výstupy, učivo, popis průběhu a hodnocení)- naplánuje, realizuje a zhodnotí 12 vyučovacích hodin dramatické výchovy- kriticky nahlíží na přípravu ostatních studentů ve skupině při společných konzultacích praxe- ověřuje a koriguje své představy (hypotézy) o praxi (např. činnosti učitele a žáka, cíle, učivo, komunikace atd.).

Literatura

KARAFFA, J. Dramatická výchova a Mikuláš ve škole. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 2012. ISBN 978-80-7464-230-2.Marušák, R. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-73687-472.MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Praha: AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu : Hlava plná nápadů. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.Artama (scénáře pro divadlo s dětmi). časopis TVOŘIVÁ DRAMATIKA. http://www.drama.cz. http://www.vuppraha.cz. ŠTEMBERGOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ, Š. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.

Požadavky

Požadavky na studenta1. Prezentovat zkušenosti s vyučováním dramatické výchovy ve skupině. (0-20 bodů)2. Vypracovat dlouhodobý plán uplatnění DV v primárním vzdělávání na základě RVP ZV a ŠVP. (0-20 bodů)3. Výuka 5 vyučovacích hodin dramatické výchovy nebo jejího uplatnění ve vyučování (vzhledem k cíli, obsahu učiva, tématu, námětu, metodám a procesu sociálně-uměleckého učení). (0-20 bodů)4. Obhájit u zkoušky vlastní pojetí dramatické výchovy v současné škole, tzn. plán, realizaci, výstupy reflexi i hodnocení procesu učení žáků (zaznamenání konkrétních a prokazatelných výsledků i s jejich dokumentací). (0-40 bodů)Termín pro odevzdání úkolů je 14 dnů před zkouškou. Zaslat na e-mail vyučujícího.

Vyučující

Mgr. Jan Karaffa, Ph.D.