Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Celoživotní učení (UCV / RCZUC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UCV / RCZUC - Celoživotní učení, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Témata:1. Význam celoživotního učení a specifika věku celoživotního učení, formální neformální a informální učení, ekonomické a právní aspekty CŽU2. Učící se jedinec ve věku celoživotního učení, lektoři, tutoři, trenéři a facilitátoři v procesu celoživotního učení3. Mezinárodní dokumenty o celoživotním učení, Memorandum o CŽV 20004. Problematika CŽU a VD v Národním programu rozvoje vzdělání v ČR (Bílá kniha) (2001) a Dlouhodobých záměrech vzdělávání a rozvoje výchovně vzdělávací soustavy ČR a krajů5. Aktuální Strategie rozvoje lidských zdrojů a Strategie celoživotního učení ČR6. Operační program EU v oblasti rozvoje lidských zdrojů7. Vzdělávání dospělých jako významný subsystém celoživotního učení, zvláštnosti VD8. Vybrané teorie vzdělávání dospělých, paradigmatické rámce VD9. Proces vzdělávání dospělých a jeho principy10. Stanovení cíle vzdělávací akce, klíčové kompetence pro celoživotní učení11. Obsahové (tematické) zaměření vzdělávání, kurikulum12. Volba vzdělávacích forem, metod a prostředků vzdělávání13. Kvalita a efektivita systému, akreditace vzdělávacích institucí a programů

Získané způsobilosti

-- koncepční osvojení principu a konceptu Celoživotní učení- znalost zákonitostí, principů a stylů učeních dospělých- osvojení didaktiky vzdělávání dospělých- schopnost vypracovat projektový záměr programu vzdělávání dospělých v aktuálních podmínkách dalšího vzdělávání v ČR

Literatura

MALACH, J. Celoživotní učení. Ostrava : PdF OU, 2006. MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. 188 s. Plzeň: Fraus, 1. vydání, 2005. ISBN 80-7238-220-9.Memorandum o celoživotním učení. Praha : MŠMT, 2000. Strategie celoživotního učení ČR. Praha: MŠMT, 2007. MALACH, J. , ZAPLETAL, B. Vybrané problémy andragogiky. Ostrava: PdF OU, 2005. ISBN 80-7368-043-2.BENEŠ, M. Andragogika - teoretické základy. 216 s. Praha : Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8.MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. Praha: Codex Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3.PALÁN, Z. Lidské zdroje. Výkladový slovník. Praha : Academia, 2002. MUŽÍK, J. Management ve vzdělávání dospělých. 55 s. Praha: DAHA, 1998. ISBN 8090223222.JANKOWSKI, D., PRZYSZCZYPKOWSKI, K., SKRZYPCZAK, J. Podstavy edukacji doroslych : zarys problematyki. Poznaň : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2003. ISBN 83-232-0731-3.RABUŠICOVÁ,M.,RABUŠIC,L. Učíme se po celý život. MU Brno, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.

Požadavky

- aktivní účast na seminářích na základě samostudia aktuálních strategických dokumentů a osvojení základních andragogických pojmů- zpracování referátu v rozsahu 3 normostran na seminární témata v případě neúčastiPokud student splní výše uvedené požadavky získá 30 bodů. Za zkoušku může získat 0 - 70 bodů (min. 36 bodů). Body za splněné požadavky a za zkoušku se sčítají. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné stupnice rektora OU. 100 - 91 bodů výborně90 - 71 bodů velmi dobře70 - 51 bodů dobře50 - 0 bodů nevyhověl

Garant

PaedDr. Tomáš Bouda

Vyučující

PaedDr. Tomáš Bouda