Předmět Didaktika chemie 1 (KCH / DIDS1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCH / DIDS1 - Didaktika chemie 1, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Didaktika chemie jako vědní disciplínaZařazení oborové didaktiky do systému pedagogických věd, didaktické principy. Speciální didaktika chemie - cíl a obsah.Hospitace v pedagogické praxi na základní a střední školeVýchova v hodinách chemieEnvironmentální výchova, estetická výchova, pracovní výchova v chemii na základní a střední škole.Výuka v hodinách chemie.Základní komponenty vyučovacího procesu. Struktura hodiny základního typu na základní a střední školeVyučovací metody ve výuce chemie. Klasifikace výukových metod a jejich charakteristika.Charakteristika výukových metod, kritéria optimálního výběru metod na základní a střední škole.Demonstrační pokus jako základní názorná metoda na základní a střední škole. Charakteristika, bezpečnost práce při realizaci chemického pokusu.Materiální didaktické prostředky. Učební pomůcky a jejich praktická aplikace na základní a střední škole. Převzaté materiální prostředky, didaktická technika. Vybavení chemického pracoviště.Povinné formy výuky. Vyučovací hodina - její charakteristika a dělení. Vlastní prezentace vyučovací hodiny a sebereflexe.Volitelné a nepovinné formy výuky na základní a střední škole.Volitelné semináře, chemická olympiáda - chemický kroužek, chemická besídka.Příprava učitele na vyučování. Význam přípravy na vyučování, fáze přípravná, realizační, hodnotící, začínající učitel.
Získané způsobilosti
Znalost základních pojmů z oblasti obecné a oborové didaktiky a jejich aplikace v praxiUpevňování si dovednosti apliakce teorie do praxeSyntetizovat teoretické poznatky a transformovat je podle věku žákůKriticky pracovat s textem Způsobilost předávat vědomosti, dovednosti a návyky žákůmPředvídání neočekávaných situacíkompetence - komunikativní k učení,pracovní, problémová, sociální
Literatura
Solárová, M. Charakteristika výuky. Ostrava, 2004. ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha, 1993. Čipera,J. Rozpravy o didaktice 1,2. Praha, 2001. Maňák, J. Nárys didaktiky. Brno, 1995.
Požadavky
Hodnocení předmětu včetně klasifikace v případě zkoušky probíhá v souladu s čl. 10 a čl. 11 Studijního a zkušebního řádu OU.
Garant
doc. PaedDr. Dana Kričfaluši, CSc.
Vyučující
doc. PaedDr. Dana Kričfaluši, CSc.doc. PaedDr. Dana Kričfaluši, CSc.