Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika chemie 1 (KCH / DIDS1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCH / DIDS1 - Didaktika chemie 1, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Didaktika chemie jako vědní disciplínaZařazení oborové didaktiky do systému pedagogických věd, didaktické principy. Speciální didaktika chemie - cíl a obsah.Hospitace v pedagogické praxi na základní a střední školeVýchova v hodinách chemieEnvironmentální výchova, estetická výchova, pracovní výchova v chemii na základní a střední škole.Výuka v hodinách chemie.Základní komponenty vyučovacího procesu. Struktura hodiny základního typu na základní a střední školeVyučovací metody ve výuce chemie. Klasifikace výukových metod a jejich charakteristika.Charakteristika výukových metod, kritéria optimálního výběru metod na základní a střední škole.Demonstrační pokus jako základní názorná metoda na základní a střední škole. Charakteristika, bezpečnost práce při realizaci chemického pokusu.Materiální didaktické prostředky. Učební pomůcky a jejich praktická aplikace na základní a střední škole. Převzaté materiální prostředky, didaktická technika. Vybavení chemického pracoviště.Povinné formy výuky. Vyučovací hodina - její charakteristika a dělení. Vlastní prezentace vyučovací hodiny a sebereflexe.Volitelné a nepovinné formy výuky na základní a střední škole.Volitelné semináře, chemická olympiáda - chemický kroužek, chemická besídka.Příprava učitele na vyučování. Význam přípravy na vyučování, fáze přípravná, realizační, hodnotící, začínající učitel.

Získané způsobilosti

Znalost základních pojmů z oblasti obecné a oborové didaktiky a jejich aplikace v praxiUpevňování si dovednosti apliakce teorie do praxeSyntetizovat teoretické poznatky a transformovat je podle věku žákůKriticky pracovat s textem Způsobilost předávat vědomosti, dovednosti a návyky žákůmPředvídání neočekávaných situacíkompetence - komunikativní k učení,pracovní, problémová, sociální

Literatura

Solárová, M. Charakteristika výuky. Ostrava, 2004. ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha, 1993. Čipera,J. Rozpravy o didaktice 1,2. Praha, 2001. Maňák, J. Nárys didaktiky. Brno, 1995.

Požadavky

Hodnocení předmětu včetně klasifikace v případě zkoušky probíhá v souladu s čl. 10 a čl. 11 Studijního a zkušebního řádu OU.

Garant

doc. PaedDr. Dana Kričfaluši, CSc.

Vyučující

doc. PaedDr. Dana Kričfaluši, CSc.doc. PaedDr. Dana Kričfaluši, CSc.