Předmět Evaluace I - evaluace učení a vzdělávání (KFY / 33AE1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFY / 33AE1 - Evaluace I - evaluace učení a vzdělávání, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Kvalita. TQM. Kvalita ve vzdělávání2. Efektivnost. Efektivnost školy. Efektivnost vzdělávání3. Evaluace. Vnější a vnitřní evaluace4. Pedagogická evaluace5. Hodnocení vzdělávacích procesů6. Hodnocení vzdělávacích projektů7. Hodnocení vzdělávacích výsledků8. Měření výsledků vzdělávání. Měření přírůstku vědomostí a dovedností9. Měření klimatu skupiny10. Hodnocení kultury školy11. Hodnocení učebnic a učebních materiálů, kritéria hodnocení
Získané způsobilosti
- dovednost hodnotit pedagogické jevy ve vzdělávání dospělých- dovednost tvořit otázky na základě taxonomie učebních úloh podle D. Tollingerové- dovednost vytvořit měrné prostředky pro hodnocení učení se vzdělávaného, tj. dotazník a didaktický test- dovednost aplikace připravených měrných prostředků pro hodnocení učení se vzdělávaného, jejich vyhodnocení s cílem formativního hodnocení vzdělávaného- dovednost používat odbornou terminologii v oblasti evaluace- dovednost citovat, odkazovat tak, aby to odpovídalo soudobé citační normě a etice oboru- dovednost záměrného pozorování pedagogických jevů
Literatura
KONÍČEK, L., MALČÍK, M., MAŤAŠEJE, H., MAZUROVÁ, V. Evaluace výsledků vzdělávání. Ostrava, 2007. ISBN 978-80-7368-342-9.SIKOROVÁ, Z. Hodnocení a výběr učebnic. Ostrava: OU, 2007. ISBN 978-7368-412-6.SIKOROVÁ, Z. Hodnocení a výběr učebnic v praxi. Ostrava : OU, 2007. ISBN 9788073684126.POL, M. HLOUŠKOVÁ, L., NOVOTNÝ, P., ZOUNEK, J. Kultura školy. Příspěvek k výzkumu a rozvoji. Brno, 2006. ISBN 80-210-3746-6.NEZVALOVÁ, D. Kvalita ve škole. Olomouc : UP, 2002. ISBN 80-244-04-52-4.PRŮCHA, J. Měření vědomostí a dovedností. Praha: ÚIV, 1999. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1998. PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno : MU, 1996. ISBN 80-210-1333-8.MAREŠ, J. Studentské hodnocení vysokoškolské výuky. In Sborník prací LF UK. 4/1988. s. 539-546. Hradec Králové, 1998. PRŮCHA, J. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média: příručka pro studenty, učitele, autory a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1998. Vašťátková, J. Úvod do autoevaluace školy. 188 s. Olomouc: UP, 2006. ISBN 8024414228.SIKOROVÁ, Z. Výběr učebnic na základních a středních školách. 150 s. Ostrava : PdF OU, 2004. ISBN 8070423730.Vzdělávání dospělých v rámci celoživotního učení. Sborník prací filozofické fakulty Brněnské university. Studia peadogica. U11. Brno, 2006. ISBN 80-210-4143-9.Změny a inovace ve vzdělávání. Sborník prací filozofické fakulty Brněnské university. Studia peadogica. U10. Ročník 2005 ANNUS. Brno, 2005. ISBN 80-210-3891-8.
Požadavky
Zpracování a přednesení dvou referátů v semináři na zadané téma.Semestrální práce: Provedení hodnocení jednoho tématu v kurzu vzdělávání dospělých včetně tvorby didaktického testu dovedností, jeho písemné zpracování a přednesení výsledku v rámci semináře.Zkouška k ověření zvládnutí probíraného učiva.
Garant
prof. RNDr. Erika Mechlová, CSc.
Vyučující
prof. RNDr. Erika Mechlová, CSc.