Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Evaluace I - evaluace učení a vzdělávání (KFY / 33AE1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFY / 33AE1 - Evaluace I - evaluace učení a vzdělávání, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Kvalita. TQM. Kvalita ve vzdělávání2. Efektivnost. Efektivnost školy. Efektivnost vzdělávání3. Evaluace. Vnější a vnitřní evaluace4. Pedagogická evaluace5. Hodnocení vzdělávacích procesů6. Hodnocení vzdělávacích projektů7. Hodnocení vzdělávacích výsledků8. Měření výsledků vzdělávání. Měření přírůstku vědomostí a dovedností9. Měření klimatu skupiny10. Hodnocení kultury školy11. Hodnocení učebnic a učebních materiálů, kritéria hodnocení

Získané způsobilosti

- dovednost hodnotit pedagogické jevy ve vzdělávání dospělých- dovednost tvořit otázky na základě taxonomie učebních úloh podle D. Tollingerové- dovednost vytvořit měrné prostředky pro hodnocení učení se vzdělávaného, tj. dotazník a didaktický test- dovednost aplikace připravených měrných prostředků pro hodnocení učení se vzdělávaného, jejich vyhodnocení s cílem formativního hodnocení vzdělávaného- dovednost používat odbornou terminologii v oblasti evaluace- dovednost citovat, odkazovat tak, aby to odpovídalo soudobé citační normě a etice oboru- dovednost záměrného pozorování pedagogických jevů

Literatura

KONÍČEK, L., MALČÍK, M., MAŤAŠEJE, H., MAZUROVÁ, V. Evaluace výsledků vzdělávání. Ostrava, 2007. ISBN 978-80-7368-342-9.SIKOROVÁ, Z. Hodnocení a výběr učebnic. Ostrava: OU, 2007. ISBN 978-7368-412-6.SIKOROVÁ, Z. Hodnocení a výběr učebnic v praxi. Ostrava : OU, 2007. ISBN 9788073684126.POL, M. HLOUŠKOVÁ, L., NOVOTNÝ, P., ZOUNEK, J. Kultura školy. Příspěvek k výzkumu a rozvoji. Brno, 2006. ISBN 80-210-3746-6.NEZVALOVÁ, D. Kvalita ve škole. Olomouc : UP, 2002. ISBN 80-244-04-52-4.PRŮCHA, J. Měření vědomostí a dovedností. Praha: ÚIV, 1999. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1998. PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno : MU, 1996. ISBN 80-210-1333-8.MAREŠ, J. Studentské hodnocení vysokoškolské výuky. In Sborník prací LF UK. 4/1988. s. 539-546. Hradec Králové, 1998. PRŮCHA, J. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média: příručka pro studenty, učitele, autory a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1998. Vašťátková, J. Úvod do autoevaluace školy. 188 s. Olomouc: UP, 2006. ISBN 8024414228.SIKOROVÁ, Z. Výběr učebnic na základních a středních školách. 150 s. Ostrava : PdF OU, 2004. ISBN 8070423730.Vzdělávání dospělých v rámci celoživotního učení. Sborník prací filozofické fakulty Brněnské university. Studia peadogica. U11. Brno, 2006. ISBN 80-210-4143-9.Změny a inovace ve vzdělávání. Sborník prací filozofické fakulty Brněnské university. Studia peadogica. U10. Ročník 2005 ANNUS. Brno, 2005. ISBN 80-210-3891-8.

Požadavky

Zpracování a přednesení dvou referátů v semináři na zadané téma.Semestrální práce: Provedení hodnocení jednoho tématu v kurzu vzdělávání dospělých včetně tvorby didaktického testu dovedností, jeho písemné zpracování a přednesení výsledku v rámci semináře.Zkouška k ověření zvládnutí probíraného učiva.

Garant

prof. RNDr. Erika Mechlová, CSc.

Vyučující

prof. RNDr. Erika Mechlová, CSc.